تأکید گروه‌های مقاومت عراق بر لزوم خروج کامل آمریکا از عراق
کد خبر: 3986099
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳

تأکید گروه‌های مقاومت عراق بر لزوم خروج کامل آمریکا از عراق

در پی اظهارات مقامات عراقی مبنی بر پایان یافتن حضور نظامی میدانی آمریکا و تداوم حضور مستشاری ارتش این کشور در عراق، گروه‌های مختلف مقاومت ضمن محکومیت این اظهارات تصریح کردند که نیرو‌های آمریکایی باید کاملاً از عراق خارج شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، گروه‌های مختلف مقاومت ضمن محکومیت اظهارات درباره تداوم حضور مستشاری آمریکا، تصریح کردند که نیروهای آمریکایی باید کاملاً از عراق عقب‌نشینی کنند.

ابوعلی العسکری، مسئول امنیتی کتائب حزب الله، در مورد مذاکرات فعلی دولت عراق با واشنگتن در مورد عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از این کشور تصریح کرد: اگر دشمن به صراحت عقب‌نشینی نیروهای خود را اعلام نکند و این امر از نظر میدانی و با اظهارنظر کمیته‌های معتبر ملی و امنیتی پارلمانی تأیید نشود، مقاومت همچنان به عملیات خود در تمام مواضع ادامه می‌دهد تا آخرین سرباز اشغالگر از عراق خارج شود.

سخنگوی جنبش نجباء نیز تأکید کرد که اظهارات وزیر خارجه کشورش به نمایندگی از موضع با عزت و قدرتمند عراق در راستای دستیابی به حاکمیت، امنیت و ثبات کامل این کشور نیست و این اظهارات را توهین به خون‌های پاک شهدا و فداکاری آن‌ها در راه عراق دانست.

قیس الخزعلی، دبیر کل عصائب اهل حق نیز اظهارات وزیر امور خارجه عراق در مورد نیاز به نیروهای آمریکایی را «تأسف‌آور» خواند و و خاطرنشان کرد که این اظهارات از نظر ما مردود است و حضور آمریكا ارتباطی با منافع عراق ندارد، بلكه در راستای حمایت از منافع اسرائیل است.

دیروز، جمعه، کمیته هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق تأکید کرد، گروه‌های مقاومت اجازه حضور هیچ سرباز خارجی در خاک عراق را نخواهد داد.

وال استریت ژورنال پیش از این به نقل از مقامات آمریکایی و عراقی گفته بود که واشنگتن و عراق قصد دارند با صدور بیانیه‌ای نیروهای آمریکایی را به ترک عراق تا پایان سال جاری فراخوانند، اما آن‌ها بر ضرورت حضور مستشاری آمریکا برای کمک به نظامیان عراقی در مقابله با داعش نیز تأکید خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha