کودکان و نوجوانان؛ فراموش‌شدگان مسابقات قرآن اوقاف
کد خبر: 3991974
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۹
اولویت‌های مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف / 4

کودکان و نوجوانان؛ فراموش‌شدگان مسابقات قرآن اوقاف

داور ملی مسابقات قرآن اوقاف اظهار کرد: در مسابقات قرآن اوقاف کودکان و نوجوانان فراموش شده‌اند و برای آمادگی آنان در مسابقات فکری نشده و برنامه‌ریزی وجود ندارد. فضای مسابقات دانش‌آموزی با مسابقات اوقاف و سطح رقابت‌ها متفاوت است و ما باید دانش‌آموزان را برای رقابت در این میدان آماده کنیم.

اعظم تشیعی‌فرد، داور ملی مسابقات قرآن اوقاف، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از برگزاری مسابقات منظم مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف تقدیر و با اشاره به فعالیت خوب مجمع قرآنیان اراک، گفت: این مجمع متشکل از اساتید، پیشکسوتان، مربیان و جوانان قرآنی است که هریک در سطح کشور به‌عنوان فعال قرآنی تراز اول شناخته می‌شوند که برای هرچه بهتر برگزار شدن مسابقات مرحله استانی می‌توان از تجربه آنان استفاده کرد.

وی با یادآور شدن این مطلب که مجمع قرآنیان اراک می‌تواند عهده‌دار بخشی از برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف باشد، اظهار کرد: مجمع قرآنیان دارای ظرفیت‌های بسیاری است که باید معرفی شود. تمامی اعضای این مجمع متشکل از افراد باتجربه قرآنی شهر و استان و صاحب‌نظر در حوزه فعالیت‌های قرآنی هستند. لذا با استفاده از نظرات و تجربیات آنان می‌توان مسابقاتی با شکوه‌تر و با خروجی بهتری برگزار کرد.


بیشتر بخوانید:


تشیعی‌فرد ضرورت یکسان‌سازی فعالیت‌های قرآنی و پرهیز از موازی‌کاری در انجام امور قرآنی را متذکر شد و افزود: متأسفانه در استان فعالیت‌های قرآنی با پراکندگی و گاه اعمال سلیقه شخصی همراه است که اگر فعالیت‌ها به دور از اعمال نظر شخصی باشد، قطعاً با نتیجه بهتری مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: با توجه به آمار پایین شرکت‌کنندگان مرحله استانی به نظر می‌رسد مسابقات در مکانی به جز امامزاده محمدعابد (ع) برگزار شود بهتر است. بیشترین مشکل سال 99 تردد بود، اگر قرار است این مسابقات در همان مکان قبل برگزار شود باید برای ایاب و ذهاب فکری اصولی کرد.

تشیعی‌فرد در خصوص تبدیل مسابقات قرآن اوقاف به جشنواره قرآنی نیز اظهار کرد: در مسابقات قرآن اوقاف کودکان و نوجوانان فراموش شده‌اند و برای آمادگی آنان در مسابقات فکری نشده و برنامه‌ریزی وجود ندارد. فضای مسابقات دانش‌آموزی با مسابقات اوقاف و سطح رقابت‌ها متفاوت است و ما باید دانش‌آموزان را برای رقابت در این میدان آماده کنیم. برای ایجاد انگیزه نوجوانان کمتر از 18 سال یا 15 سال می‌توان فایل‌های کوتاه از اساتید قرآنی را در فضای مجازی بارگذاری کرده و به مسابقه گذاشت و در روز مسابقه از نفرات برتر تجلیل کرد تا مسابقات به بزرگسالان محدود نشود.

این داور ملی مسابقات قرآن اوقاف در پایان ضرورت برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل از برگزاری مسابقات مرحله استانی و کشوری را مورد تأکید قرار داد و افزود: متسابقان به ویژه شرکت‌کنندگان رشته حفظ با مشکلاتی در بخش حسن حفظ و تجوید مواجه هستند که برای رفع این اشکالات باید برنامه‌ریزی کرد. همچنین عدم آشنایی شرکت‌کنندگان با آیین‌نامه مسابقات از دیگر مشکلاتی است که باید برطرف شود.

انتهای پیام
captcha