غفلت از معرفی چهره‌های جدید و پدیده‌های قرآنی در سنین مختلف
کد خبر: 3992430
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۲
اولویت‌های مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف / ۵

غفلت از معرفی چهره‌های جدید و پدیده‌های قرآنی در سنین مختلف

رئیس مجمع قرآنیان اراک با بیان اینکه معرفی چهره‌های جدید و پدیده‌های قرآنی در سنین مختلف مورد غفلت قرار گرفته است، اظهار کرد: مسابقات قرآن اوقاف می‌تواند بهترین فرصت برای معرفی پدیده‌های قرآنی استان باشد.

عبدالرضا هدایتی، رئیس مجمع قرآنیان اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به اینکه برای داشتن مسابقاتی قوی با خروجی مطلوب باید برنامه‌ریزی داشت و از نظرات اساتید و جوانان در کنار هم استفاده کرد، اظهار کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که امسال مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف با نظم بیشتری نسبت به سال‌های قبل برگزار شد که این امر حاکی از دغدغه‌مند بودن مسئولان دارد.

وی ضرورت آسیب‌شناسی فعالیت‌های قرآنی به‌ویژه مسابقات قرآن توسط گروهی حاذق و با تجربه را متذکر شد و افزود: اینکه در رشته حفظ کل که یکی از مهم‌ترین رشته‌های مسابقه است فقط یک یا 2 نفر شرکت می‌کند قابل قبول نیست. بیش از یکصد حافظ کل در اراک تربیت شدند و عدم حضور آنان باید مورد واکاوی کارشناسان و صاحب‌نظران قرار گیرد. می‌توان از خود حافظان پرس‌و‌جو کرد که چرا انگیزه‌ای برای شرکت در مسابقات ندارند.


بیشتر بخوانید:


هدایتی وجود بُعد مسافت را پارامتری منفی برای مسابقات مرحله استانی دانست و تصریح کرد: برای برگزاری مسابقات باید به ابعاد مختلف همچون کمی مسافت محل برگزاری مسابقات به مرکز شهر و داشتن امکانات رفاهی مناسب دقت کرد. چراکه برخی از بانوان فرزند کوچک دارند که برای رسیدگی به کودک نیازمند فضای مناسب هستند.

وی در خصوص تبدیل شدن مسابقات قرآن به جشنواره نیز بیان کرد: مسابقات قرآن اغلب به برگزاری همان مسابقه محدود می‌شود، درصورتیکه اگر شرایط کرونایی اجازه دهد می‌توان در کنار مسابقات محفل انس با قرآن همراه با مراسم اختتامیه داشت. معرفی چهره‌های جدید و پدیده‌های قرآنی در سنین مختلف مورد غفلت قرار گرفته است، مسابقات قرآن اوقاف می‌تواند بهترین زمان برای شناساندن پدیده‌های قرآنی استان باشد و برای معرفی نیز فقط به مرکز استان توجه نشود، چراکه ممکن است در شهر یا روستایی شاهد چنین پدیده‌ای باشیم.

هدایتی آمادگی مجمع قرآنیان اراک جهت مشارکت در برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف را اعلام کرد و افزود: پیشکسوتان قرآنی حال حاضر استان و شهرستان‌ها عمدتاً در مسابقات قرآن اوقاف دهه‌های قبل حضور فعال داشتند و نظرخواهی و تقدیر از آنان مغفول مانده است که امسال می‌تواند در برنامه‌ها تعریف شود.

رئیس مجمع قرآنیان اراک تقدیر از منتخبان دانش‌آموزی با مشارکت اوقاف و آموزش و پرورش را از دیگر برنامه‌های پیشنهادی مرحله استانی مسابقات دانست و افزود: یکی از اهداف مسابقات تربیت نیروهای قرآنی است و اگر دانش‌آموزان با فضای مسابقات قرآن اوقاف بیشتر آشنا شوند قطعاً در تربیت نیروهای قرآنی موفق‌تر عمل خواهیم کرد. نخبه‌پروری یکی از اهداف مسابقات است، هدف مهم تربیت نیروهایی عامل به مبانی الهی است که باید توجه شود.

انتهای پیام
captcha