حمایت مفتی جعفری ممتاز لبنان از تشکیل حکومت نجات ملی
کد خبر: 3992666
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵

حمایت مفتی جعفری ممتاز لبنان از تشکیل حکومت نجات ملی

شیخ احمد قبلان، مفتی جعفری ممتاز لبنان با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود از تلاش‌های میشل عون، رئیس‌جمهور و نجیب میقاتی، نخست‌وزیر منتخب برای تشکیل دولت لبنان را اعلام کرد.

 به گزارش ایکنا به نقل از العهد، در این بیانیه آمده است که از آنجایی که کشور بر لبه پرتگاه قرار دارد، فاجعه اوضاع معیشتی همه چیز را درهم شکسته و کشور در معرض تهدید بحران‌های بی‌سابقه‌ای قرار گرفته است. از طرفی با یک محاصره همه‌جانبه مواجهیم که سخت به ما ضربه می‌زند و اوضاع زندگی مردم از بد به سوی بدتر شدن است. ازاین‌رو از اقدام میشل عون، رئیس‌جمهور و نجیب میقاتی، نخست‌وزیر حمایت می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم که اندیشیدن بسیار را کنار گذاشته و هرچه زودتر در عملی وطن‌پرستانه اقدام به تشکیل حکومت کنند، چرا که این امر نخستین برای جلوگیری از یک فاجعه مهیب است. وی خطاب به آن‌ها گفت هرگز به فکر عذرخواهی از ادامه این کار نباشد، چرا که کشور و مردم آن در آستانه مرگ هستند و بزرگ‌ترین جنایت در حق آن‌ها امروز رها کردن کشور بدون دولت نجات ملی است که باید همین امروز و نه فردا تشکیل شود.

لبنان بیش از یک سال است که در بحرانی گسترده گرفتار شده و تلاش‌ها برای تشکیل دولت تاکنون ناکام بوده است، از طرفی تحریم‌های گسترده، فساد، جنگ سوریه و دیگر مشکلات اقتصادی، این کشور را تا مرز فروپاشی برده است.

انتهای پیام
captcha