آیین‌نامه‌ مسابقات تواشیح اصلاح شود / محدودیت فعالیت گروه‌های تواشیح بانوان
کد خبر: 3992696
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷
اولویت‌های مرحله استانی مسابقات قران اوقاف / ۶

آیین‌نامه‌ مسابقات تواشیح اصلاح شود / محدودیت فعالیت گروه‌های تواشیح بانوان

مسئول دارالقرآن شرکت خطوط لوله نفت و مخابرات منطقه مرکزی با گلایه از صادر نشدن کارنامه رشته تواشیح در مسابقات قرآن اوقاف در سال گذشته، اظهار کرد: آیین‌نامه طراحی شده از سوی اوقاف برای مسابقات تواشیح دارای اشکالاتی است که باید برطرف شود.

محمدکاظم ربیعی، مسئول دارالقرآن شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به اینکه برای برگزاری مسابقات باید تمامی امکانات و بعد مسافت مکان برگزاری را در نظر گرفت، اظهار کرد: پوشش رسانه‌ای مسابقات از اهمیت بسیاری برخودار است، خبرگزاری ایکنا هرسال این مسابقات را به خوبی پوشش می‌دهد، اما برای بهتر دیده شدن در انظار عموم باید رسانه ملی شبکه استانی آفتاب پوشش بهتری نسبت به مسابقات داشته باشد.

وی با بیان اینکه کارنامه متسابقان باید دقیق و به‌موقع در اختیار آنان قرار گیرد، ادامه داد: شنیده‌ها حاکی از آن است که تعدادی از شرکت‌کنندگان مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره این مسابقات کارنامه دریافت نکردند و همچنین دریافت کارنامه مرحله استانی در سال‌های قبل نیز با اشکالاتی همراه بوده است که باید برطرف شود.


بیشتر بخوانید:


ربیعی اضافه کرد: سال گذشته گروه تواشیح اراک در مسابقات چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف شرکت داشت، اما کارنامه‌ای از مرکز برای ما صادر نشد، تا با نقاط قوت و ضعف گروه آشنا شده و برای مسابقات سال جدید برطرف کنیم. آیین‌نامه طراحی شده از سوی اوقاف برای مسابقات تواشیح دارای اشکالاتی است که باید برطرف شود. استان‌هایی همچون مرکزی برای شرکت در این مسابقات انگیزه کافی ندارند، چراکه به دلیل داوری فیلم‌های ارسالی از سوی داوران کشوری فقط شش گروه به فینال راه پیدا می‌کند و قطعاً گروه‌هایی مثل استان ما شانسی برای شرکت در این مرحله ندارند، به همین دلیل برای حضور بیشتر گروه‌ها از استان‌های مختلف در مسابقات باید فکری کرد.

وی ضرورت توجه به گروه‌های تواشیح در استان را مورد تأکید قرار داد و افزود: در استان گروه تواشیح بانوان اسماً فعالیت دارند، اما رسماً به دلیل نبود موقعیت اجرا فعالیتی از سوی آنان شاهد نیستیم. حتی مسابقاتی نیست تا به انگیزه آن تلاش کرده و سطح خود را ارتقا دهند.

ربیعی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه متسابقان مسابقات اوقاف، تصریح کرد: بهتر است کارگاه‌های مجازی آموزش قرآن برگزار شده و اساتید هیئت داوران در کنار آموزش و ارتقای سطح شرکت‌کنندگان، نکات و موارد آیین‌نامه را به صورت ویژه توضیح دهند تا برای آنان در حین برگزاری مشکلی ایجاد نشود.

این فعال قرآنی با اشاره به اینکه اسامی برندگان مرحله استانی مسابقات از طریق صدا و سیما اطلاع‌رسانی شود، اظهار کرد: برای مراسم اختتامیه تیرز معرفی نفرات برتر به همراه کلیپ تولید و پخش شود. همچنین تعیین مکان برای استراحت و تمرین متسابقان ضروری است.

انتهای پیام
captcha