روش‌های مشارکت مردم در بازسازی عتبات عالیات در چهارمحال‌وبختیاری تشریح شد
کد خبر: 3993465
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶

روش‌های مشارکت مردم در بازسازی عتبات عالیات در چهارمحال‌وبختیاری تشریح شد

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال‌وبختیاری مهم‌ترین طرح‌های در دست اجرا در استان برای جلب مشارکت‌های مردمی در بازسازی عتبات عالیات را تشریح کرد.

علی کیانی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه این ستاد با ابتکار سردار شهید قاسم سلیمانی برای انسجام‌بخشی به جمع‌آوری کمک‌های مردمی تشکیل شد، اظهار کرد: این ستاد تاکنون طرح‌های خوبی را در عتبات عالیات به کمک شیعیان ایران و سراسر جهان و محبان اهل‌بیت(ع) اجرا کرده است که از جمله می‌توان به ساخت صحن حضرت زهرا(س) و توسعه حرم امیرالمؤمنین(ع) در نجف اشاره کرد.

وی با ذکر اینکه در حال حاضر توسعه حرم امام حسین(ع) با ساخت صحن حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) در دست اجرا است، ادامه داد: در چهارمحال‌وبختیاری نیز کمک‌های مردمی خیران توسط ستاد بازسازی جمع‌آوری می‌شود و مردم می‌توانند با روش‌های گوناگون در این عمل خیرانه مشرکت داشته باشند.

کیانی طرح «بهار نور» را یکی از روش‌های جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی ستاد عتبات برشمرد و توضیح داد: در این طرح افراد خیر نذورات خود را به‌صورت اقساط شصت ماهه از یک تا 200 میلیون تومان به این منظور اختصاص می‌دهند و با دریافت فرم مشارکت از رابطان ستاد بازسازی عتبات عالیات در مرکز استان و شهرستان‌ها می‌توانند مشارکت داشته باشند.

وی طرح بافت فرش را دیگر طرح جمع‌آوری کمک‌ها دانست و گفت: این طرح از چندین سال گذشته با برپایی کارگاه‌های عمومی و کارگاه‌ها در منزل آغاز شده است که تاکنون 200 فرش توسط بانوان خیر و متدین بافته شده و درآمد حاصل از فروش این فرش‌ها به ستاد مرکزی عتبات عالیات واریز شده است.

کیانی بیان کرد: در حال حاضر 40 کارگاه در استان مشغول فعالیت در این زمینه هستند؛ همچنین بانوان قالیباف علاقه‌مند به مشارکت در طرح بافت قالی می‌توانند با مرجعه به ستاد عتبات عالیات و دریافت ابزار برپایی دار قالی در منزل یا احداث کارگاه‌های خصوصی، در این امر مشارکت داشته باشند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در تشریح طرح سند افتخار، گفت: در این طرح مرم خیر می‌توانند با پرداخت 5 میلیون تومان در ساخت هزینه یک متر از حرم مطهر که در حال حاضر به تل زینبیه اختصاص دارد، مشارکت و سند افتخار معنوی را دریافت کنند. ضمن اینکه در طرح «کوثرانه» نیز کارت‌های ویژه برای پرداخت حداقل مبلغ 10 هزار تومان در ماه میان مردم توزیع می‌شود.

کیانی گفت: «طرح برکت» شامل کشاورزان و دامداران و باغداران استان است که می‌توانند بخشی از درآمد محصولات کشاورزی و دامداری خود را برای ساخت صحن قمر بنی‌هاشم(ع) و تل زینبیه اختصاص دهند؛ خیران علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به دفاتر ستاد بازسازی عتبات عالیات، در این طرح مشارکت کنند.

انتهای پیام
captcha