برگزاری نمایشگاه عکس اربعین در بغداد
کد خبر: 3998432
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳

برگزاری نمایشگاه عکس اربعین در بغداد

به همت رایزنی فرهنگی ایران در بغداد و با مشارکت وزارت فرهنگ، گردشگری و میراث فرهنگی عراق، نمایشگاه بین‌المللی عکس اربعین حسینی در این شهر برپا می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این نمایشگاه بین‌المللی، عکس‌های منتخب شش دوره گذشته جایزه جهانی عکس اربعین از کشورهای مختلف به مدت سه روز به نمایش گذاشته خواهد شد.

نمایشگاه بین‌المللی عکس اربعین حسینی 29 تا 31 شهریورماه به همت رایزنی فرهنگی ایران در بغداد و با مشارکت وزارت فرهنگ، گردشگری و میراث فرهنگی عراق در تالار وزارت فرهنگ این کشور برگزار می‌شود.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با توجه به ظرفیت معنوی بی نظیر و ارزشمند اربعین سید و سالار شهیدان، حسین ابن علی علیه السلام که با راهپیمایی میلیونی شیفتگان آن حضرت از سراسر جهان همراه است، در سال ۱۳۹۳  تصمیم به برگزاری مسابقه‌ای فرا ملی گرفت تا جلوه‌های این رویداد عظیم فرهنگی، دینی و بین‌المللی را به نحوی شایسته به جهانیان معرفی کند.

بر این اساس، دبیرخانه جایزه جهانی اربعین در این سازمان ایجاد شد و نخستین دور این جایزه با موضوع عکس برگزار شد. در پی استقبال گسترده شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از این جایزه، در ادوار بعدی، با افزوده‌شدن موضوعات فیلم، سفرنامه، فعالان فضای مجازی و کتاب، جایزه جهانی اربعین در ابعاد گسترده‌تری برگزار شد.

دبیرخانه هفتمین دور جایزه جهانی اربعین از روز دوشنبه، ۸ دی‌ماه ۱۳۹۹ همزمان با اختتامیه ششمین جایزه جهانی اربعین رسما کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام
captcha