اعلام آمادگی 5 موکب زنجان برای مراسم اربعین
کد خبر: 3998541
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

اعلام آمادگی 5 موکب زنجان برای مراسم اربعین

مسئول مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان از اعلام آمادگی 5 موکب زنجان برای خدمات‌رسانی در مراسم اربعین خبر داد و گفت: در صورت تهیه بلیت هواپیما خادمان به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

اعلام آمادگی 5 موکب زنجان برای مراسم اربعینمحمد امیرخانی، مسئول مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: طبق آخرین تصمیمات با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌های سفر، پنج موکب از استان زنجان برای خدمات‌رسانی در مراسم اربعین اعلام آمادگی کردند که اگر موفق به دریافت بلیت هواپیما شوند، به عراق اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه 26 موکب برای اعزام به عراق و حضور در مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) برای خدمات‌رسانی به زائران از استان زنجان درخواست خود را ارائه داده و پروانه دریافت کرده بودند، ابراز کرد: به دلیل افزایش هزینه‌ها، شرایط کرونا، محدودیت سفر زمینی و امکان‌پذیر نبودن حمل ابزار و وسایل تنها اعزام 5 موکب نهایی شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در مراسم اربعین امسال امکان حمل تجهیزات و مواد اولیه وجود ندارد، بیان کرد: به همین دلیل در موکب‌ها امکان ارائه خدمات اسکان و طبخ غذا وجود ندارد و خادمان با مشارکت موکب‌های عراقی فقط خدمات تغذیه و پذیرایی ارائه می‌دهند.

مسئول مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان ادامه داد: 100 نفر از خادمان افتخاری با هزینه شخصی خود برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین به عتبات عالیات اعزام می‌شوند و  2 موکب نیز برای مسیر عبور زائران ایرانی اعلام آمادگی کرده بودند که با شرایط فعلی حضورشان منتفی است.

وی تصریح کرد: از محل نذورات مردمی مبالغی برای تهیه اقلام از کشور عراق جمع‌آوری شده تا وسایل و لوازم تهیه و به زائران خدمات ارائه دهند. همچنین 6 فرودگاه از طرف شرکت هواپیمایی برای سفر اربعین مشخص شدند تعداد بلیت‌ها نیز محدود است و هنوز موفق به تهیه بلیت برای خادمان زنجان نشده‌ایم.

انتهای پیام
captcha