انجام پیش‌ ثبت‌نام عتبات عالیات در زنجان
کد خبر: 4009591
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷

انجام پیش‌ ثبت‌نام عتبات عالیات در زنجان

مدیر حج و زیارت استان زنجان گفت: پیش ثبت‌نام عتبات عالیات آغاز شده است تا پس از جمع‌آوری اطلاعات و پایش تعداد متقاضیان ظرفیت‌سنجی برای اعزام زائران انجام شود.

انجام پیش‌ ثبت‌نام عتبات عالیات در زنجانابراهیم احدی، مدیر حج و زیارت استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: پیش ثبت‌نام عتبات عالیات آغاز شده است تا پس از جمع‌آوری اطلاعات و پایش تعداد متقاضیان ظرفیت‌سنجی انجام شود و هر استان بر اساس ظرفیت اعلامی نسبت به اعزام زائران اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه خدمات عمومی به افرادی که واکسن نزدند، ارائه نمی‌شود، بیان کرد: در زمان پیش‌ ثبت‌نام اطلاعات مربوط به انجام واکسیناسیون ثبت نمی‌شود و فقط مربوط به اعلام آمادگی متقاضیان است اما در هنگام اعزام قطعی داشتن کارت واکسیناسیون و آزمایش PCR منفی الزامی است. برنامه‌های سفر نیز بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و با اخذ مجوز ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا انجام خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه پیش ثبت‌نام و اعزام با توجه به دستورالعمل اجرایی اعلام شده از طرف سازمان حج و زیارت انجام می‌شود، تصریح کرد: شرایط اعزام زمینی به عتبات عالیات به دلیل شرایط بیماری کرونا و عدم موافقت ستاد کرونا و عدم لغو ویزا امکانپذیر نیست و در حال حاضر ثبت‌نام‌ها فقط برای سفرهای هوایی است.

مدیر حج و زیارت استان زنجان هزینه سفر هوایی به عتبات عالیات را بین 9 میلیون و 500 هزار تومان تا 10 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرد و گفت: به دلیل بالا بودن هزینه هنوز وضعیت استقبال مشخص نیست و پیش ثبت‌نام تعداد متقاضیان را مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: در صورت مطلوب بودن استقبال مردم از سفرهای هوایی، تمهیدات لازم برای اعزام زائران به عتبات عالیات انجام می‌شود. با استقبال و تکمیل ظرفیت، اعزام به صورت هوایی از زنجان خواهد بود و در صورتی که تعداد به حد نصاب نرسد پروازها از طریق تبریز و تهران انجام می‌شود.

احدی یادآور شد: لغو ویزا شامل زائرانی می‌شود که از طریق هوایی به کشور عراق اعزام می‌شوند و این موضوع شامل سفرهای زمینی نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha