دانش‌آموزان در شور عاطفه‌ها ایثار از مال را تمرین می‌کنند
کد خبر: 4001148
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

دانش‌آموزان در شور عاطفه‌ها ایثار از مال را تمرین می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: امروز دانش‌آموزان در جشن شور عاطفه‌ها ایثار از مال را تمرین می‌کنند تا با مشق عشق هم‌سالان خود را در شادی آغاز سال تحصیلی شریک کنند، ایثار از مال زمینه‌ساز ایثار از جان خواهد شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، فرحناز قائد امینی، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، هفتم مهرماه در آیین نمادین مهر عاطفه‌ها در شهرکرد با تأکید بر اینکه مهرماه آغاز بهار تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: غنچه‌های علم و دانش در فصل پاییز و مهرماه شکوفا می‌شوند، امسال سال تحصیلی با شعار «تعلیم و تربیت با کیفیت در سایه مهر حسینی» در چهارمحال و بختیاری آغاز شد، تقارن ایام حسینی با بازگشایی مدارس فرصت مغتنمی است تا سیره امام حسین(ع) برای دانش‌آموزان تبیین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: آیین شور عاطفه‌ها هر ساله با همکاری اداره‌کل کمیته‌امداد استان برگزار می‌شود و دانش‌آموزان مشق محبت را می‌آموزند و با ایثارگری آشنا می‌شوند، دانش‌آموزانی که در این مکتب تربیت شدند در دوران دفاع مقدس ایثارگری کردند و امروز باوجود اینکه برای بسیاری از افراد ایثارگری دانش‌آموزان دور از ذهن بود، شاهد ایثار دانش‌آموز قهرمان و ایثارگر علی لندی بودیم.

وی با تأکید بر اینکه نهال انقلاب اسلامی که به دست امام خمینی(ره) کاشته شد امروز با ایثارگری خون شهیدانی چون حاج قاسم سلیمانی آبیاری می‌شود، تصریح کرد: پس از شهادت این شهید بزرگوار دانش‌آموزان اعلام کردند که همه حاج قاسم سلیمانی هستیم، ایثارگری دانش‌آموز ۱۵ سال علی لندی در سال ۱۴۰۰ نشان داد راه شهید فهمیده، بهنام محمدی و غیره ادامه دارد.

قائدامینی گفت: امروز دانش‌آموزان در جشن شور عاطفه‌ها ایثار از مال را تمرین می‌کنند تا با مشق عشق همسالان خود را در شادی آغاز سال تحصیلی شریک کنند، ایثار از مال زمینه‌ساز ایثار از جان خواهد شد، رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس مایه افتخار است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امیدواریم با پایان بیماری منحوس کرونا شاهد حضور پرشور دانش‌آموزان در مدارس باشیم، بیان کرد: بسیاری از ارزش‌های اخلاقی و انسانی و درس‌هایی که باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود در جمع شکل می‌گیرد.

در ادامه این آیین جاسم محمدی فارسانی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات این نهاد در کاهش فقر و محرومیت در استان، بیان کرد: امسال در چهار مناسبت کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک‌هایی را به نیازمندان در استان انجام داد.

وی افزود: در ماه مبارک مبارک رمضان در طرح اطعام و احسان مهدوی حدود چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، در طرح نذر قربانی بالغ بر چهار میلیارد تومان و در طرح اطعام حسینی در ماه محرم و صفر تاکنون بالغ بر پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری و در بین نیازمندان توزیع شد.

محمدی بیان کرد: طرح شور عاطفه‌ها نیز از اواسط شهریورماه سال‌جاری آغاز شده و تا ۱۶ مهرماه نیز ادامه دارد، در این طرح نیز تاکنون ۲.۵ میلیارد تومان کمک از سوی خیرین جهت تهیه اقلام آموزشی مورد نیاز دانش‌آموزان نیازمند جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در تلاشیم به سمت ریشه‌کنی فقر در جامعه حرکت کنیم، گفت: با اجرای طرح شور عاطفه‌ها به دنبال این هستیم که هیچ دانش‌آموزی به‌علت فقر مالی از تحصیل محروم نشود.

در پایان این آیین نمادین، ۲۰۰۰ بسته لوازم‌التحریر برای توزیع در بین دانش‌آموزان نیازمند دبیرستان فجراسلام شهرکرد اهدا شد.

 

انتهای پیام
captcha