دوره ارتقای شرکت‌کنندگان در مسابقات سراسری و بین‌المللی قرآن برگزار می‌شود
کد خبر: 4002858
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
طی دو روز و به صورت مجازی؛

دوره ارتقای شرکت‌کنندگان در مسابقات سراسری و بین‌المللی قرآن برگزار می‌شود

رئیس آموزش‌های تخصصی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری دوره ارتقای شرکت‌کنندگان در مرحله نیمه‌نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن و سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران طی روزهای 15 و 16 مهرماه خبر داد.

به گزارش ایکنا، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به منظور آمادگی بیشتر شرکت‌کنندگان در مرحله نیمه‌نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، دوره ارتقای این شرکت‌کنندگان را به صورت آنلاین و طی روزهای 15 و 16 مهرماه برگزار می‌کند.

محمد ضرغام، رئیس آموزش‌های تخصصی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار اینکا با اشاره به برگزاری این دوره‌، گفت: دوره مذکور با حضور راه‌یافتگان به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات سراسری قرآن کریم و نیز نمایندگان ایران در سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این دوره به صورت کارگاهی و بر بستر مجازی برگزار می‌شود،‌ افزود: در این دوره، آیین‌نامه داوری مسابقات و به خصوص بخش‌هایی که دچار اصلاحات شده است تشریح خواهد شد تا شرکت‌کنندگان بیشتر با آیین‌نامه‌ها هماهنگ شوند.

ضرغام تصریح کرد: این دوره در 12 گروه کلاسی، با حضور 33 نفر از اساتید شناخته شده کشور(13 آقا و 20 بانو) و در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ 20 جزء قرآن کریم برگزار می‌شود. مواردی که تدریس می‌شود نیز شامل صوت، لحن، تجوید، وقف و ابتدا و صحت حفظ قرآن کریم (برای رشته‌های حفظ) خواهد بود.

رئیس آموزش‌های تخصصی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه کلاس‌های این دوره در گروه‌های 15 نفره برگزار می‌شود، اظهار کرد: از بین 364 شرکت‌کننده‌ای که امکان حضور در این دوره را داشتند، 154 نفر آمادگی حضور خود را اعلام کرده‌اند. در بخش آقایان کل ثبت‌نام‌کنندگان 87 نفر و در بخش بانوان نیز 67 نفر است. در بخش آقایان در رشته حفظ 20 جزء 18 نفر، حفظ کل 19 نفر، ترتیل 18 نفر و قرائت تحقیق نیز 32 نفر حضور خواهند داشت. همچنین در بخش بانوان نیز در رشته حفظ 20 جزء 17 نفر، حفظ کل قرآن کریم 26 نفر، ترتیل 16 نفر و قرائت تحقیق هم هشت نفر حضور دارند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha