تززیق یک دُز واکسن کرونا برای ۸۴ درصد جمعیت هدف آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4003289
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

تززیق یک دُز واکسن کرونا برای ۸۴ درصد جمعیت هدف آذربایجان‌غربی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۸۴ درصد جمعیت هدف ۱۲ سال به بالا در استان یک دُز از واکسن کرونا را دریافت کرده است.

ارسالی امروز| تززیق یک دوز واکسن کرونا برای ۸۴ درصد جمعیت هدف در آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌ غربی، روز گذشته، 16 مهرماه در صد و پنجاه و دومین جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: اجرای پایلوت طرح سکوی مدیریت هوشمند اجتماعی بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی و دو استان دیگر قابل قبول بوده و در سکوی مدیریت هوشمند بیماری این فرصت ایجاد می‌شود تا نظام مدیریت بیماری در بستر فناوری اطلاعات قرار گیرد.

وی افزود: حلول ماه ربیع‌الاول و هفته نیروی انتظامی را تبریک گفته و از تلاش‌های این نیرو در برقراری نظم و امنیت پایدار و مدیریت بیماری کرونا قدردانی می‌کنیم و در طرح سکوی مدیریت هوشمند بحران اجتماعی کرونا مبنا فناوری اطلاعات است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در این طرح علاوه بر اینکه امکان مدیریت تبعات بیماری در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، شهروندی و... فراهم می‌شود مواردی چون رهگیری، تصمیم‌سازی، پیش‌بینی، کنترل، نظارت و ارائه خدمات مرتبط نیز با استفاده از رویکرد هوشمند عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم برای اجرای این طرح در کمیته‌های تخصصی در دست بررسی بوده و در حال حاضر ۸۴ درصد جمعیت هدف ۱۲ سال به بالا در استان یک دُز از واکسن کرونا را تزریق کرده است. از جمعیت هدف ۲۰ درصد هر دو دُز واکسن کرونا را تزریق کرده و با توجه به سرعت قابل قبول واکسیناسیون این انتظار می رود در ماه‌های آتی پوشش لازم تحقق یابد.

مصطفوی با اشاره به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص آموزش حضوری در دانشگاه‌ها و مدارس گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا آموزش حضوری دانشجویان مقطع دکترا به زودی، مقطع کارشناسی از ۱۵ آبان، متوسطه دوم از ۱۵ آبان و متوسطه اول از آذر ماه آغاز می‌شود. آموزش حضوری مقطع ابتدایی نیز زمانی آغاز می‌شود که ۸۰ درصد جامعه واکسینه شده باشد.

انتهای پیام
captcha