واکسیناسیون ۲۷ درصدی دانش‌آموزان کردستانی
کد خبر: 4003738
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲

واکسیناسیون ۲۷ درصدی دانش‌آموزان کردستانی

معاون تربیت بدنی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان از واکسیناسیون ۲۷ درصدی جمعیت ۱۲۷ هزار و ۵۴۰ نفری دانش‌آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال استان کردستان خبر داد و گفت: با هماهنگی‌های انجام شده از ۱۸ لغایت ۲۱ مهرماه در تلاشیم این آمار را تسریع دهیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، افشین خوشگوار، معاون تربیت بدنی آموزش‌و‌پرورش کردستان امروز، 18 مهرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان با بیان اینکه واکسیناسیون دانش‌آموزان از 28 شهریور ماه 1400در سطح کشور آغاز شده است؛ اظهار کرد: باتوجه به اینکه مقرر است در آبان‌ماه شاهد بازگشایی ایمن، مطمئن و تدریجی مدارس باشیم، یکی از رکن‌های اصلی بازگشایی قطعاً واکسیناسیون دانش‌آموزان است.

وی افزود: در همین راستا هماهنگی‌های بین بخشی اداره ‌کل آموزش‌و‌پرورش و دانشگاه علوم پزشکی به عمل آمده است و قرار است از یکشنبه، 18 مهرماه شاهد واکسیناسیون عمومی دانش‌آموزان باشیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با بیان اینکه اولویت اول آموزش‌و‌پرورش استفاده حداکثری از مراکز تجمیعی واکسیناسیون موجود و فعال در سطح شهرستان‌ها و مناطق است، بیان کرد: در هر شهرستان و مناطقی که مسئولان بهداشتی و آموزش‌و‌پرورش تشخیص دهند باید پایگاه تخصصی ایجاد و راه‌اندازی شود، آموزش‌و‌پرورش این آمادگی را دارد که فضا، امکانات و تجهیزات را در اختیار مراکز بهداشت و درمان قرار دهد.

وی اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: هماهنگی لازم در این زمینه در حال انجام است و به صورت نوبت‌بندی و مدرسه‌ای در شهرستان‌ها و مناطق انجام شود و دانش‌آموز عزیز ما با همراهی یکی از اولیای خود در مراکز تجمیعی واکسیناسیون حضور پیدا کنند و دُز اول واکسن را دریافت کنند.

خوشگوار از واکسیناسیون 27 درصدی از دانش‌آموزان گروه سنی 12 تا 18 استان کردستان تاکنون از جمعیت 127 هزار و 540 دانش‌آموز واجد شرایط استان خبر داد و گفت: قطعاً با هماهنگی‌های انجام شده از 18 لغایت 21 مهرماه امید است این آمار را در این ایام تسریع دهیم و از 21 لغایت 23 مهرماه نیز بتوانیم لکه‌گیری دانش‌آموزان باقی مانده را به اتمام برسانیم.

وی انجام واکسیناسیون برای دانش‌آموز را همانند سایر اقشار اختیاری و کاملاً داوطلبانه دانست و یادآور شد: توصیه می‌کنیم که خانواده‌ها و دانش‌آموزان باتوجه به اینکه مدارس در چارچوب مشخص، بارعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بازگشایی خواهد شد؛ هرچه سریع تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha