شیخ قبلان: کنار مسیحیان حامی آرمان لبنانیم
کد خبر: 4008890
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲

شیخ قبلان: کنار مسیحیان حامی آرمان لبنانیم

مفتی جعفری لبنان ضمن درخواست از مسیحیان کشورش برای برحذر ماندن از دامن زدن به فتنه و اختلافات طایفه‌ای تأکید کرد که مسلمانان و مسیحیان در کنار یکدیگر حامی آرمان کشور یکپارچه خود باقی خواهند ماند.

به گزارش ایکنا به نقل از لبنان 24، شیخ احمد قبلان، مفتی جعفری لبنان در خطبه نماز جمعه امروز مسجد امام حسین(ع) در برج البراجنه، شهری‌ ساحلی‌ در هفت کیلومتری‌ جنوب‌ شرق بیروت‌، واقع‌ در استان‌ جبل‌ لبنان‌ گفت: «آنچه در این کشور از آن رنج می‌بریم، فساد، ظلم، از بین رفتن حقوق مردم و انحصار ثروت‌ها و منابع  با پروژه‌ها و وعده‌های دروغین  ده‌ها ساله است.

وی افزود: امروز گرسنگی، هرج و مرج، گرانی، جنایت و هرج و مرج در این کشور بیداد می‌کند، در شرایطی که  اکثریت مردم ما با نابودی واقعی روبه‌رو هستند.

مفتی قبلان گفت: آنچه لازم است آگاهی، حرکت، انتخاب و تصمیم است  تا قبل از اینکه دیر شود؛ اما کسی که منتظر است تا گرگ او را نجات دهد، مردم و آرمان‌های کشورش را نابود می‌کند.

وی افزود: شکی نیست که برادران کشور(مسئولین) بسیار خسته شده‌اند و از موج فشارهای شدید رنج می‌برند. هولوکاست کشورهای عربی و منطقه‌ای برای ما کافی است. لبنان چیزی برای از دست دادن ندارد، بنابراین خاموش کردن آتش بهتر از وام گرفتن آن است.

مفتی قبلان خطاب به مسیحیان لبنان گفت: ما به برادران مسیحی می‌گوییم که ما با هم بودیم و با هم می‌مانیم، ما در موجودیت زندگی و آرمان کشوری واحد  اشتراک داریم؛ همانطور که به مسلمانان هشدار می‌دهم، مسیحیان را نیز از گفتمان تحریک‌آمیز و مسموم و دامن زدن به آتش فتنه برحذر می‌دارم؛ زیرا تهدید و خطر اینجاست و ما هرگز مخالف موجودیت مسیحیان و مشارکت آنها با مسلمانان نیستیم.

وی افزود: کشور به شدت فلج شده، راه حل‌های داخلی مسکوت مانده، بدخواهی‌های فرقه‌ای در حال صعود است، قوه قضائیه با سیاسی کاری  در حال نابود شدن است و کشتار الطیونه و انفجار بندر از مسائل ملی است که بزرگتر از دام‌های سیاست تاریک است. بنابراین ما اصرار داشتیم که دست البیطار را کوتاه کنیم.(بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت) زیرا او یک قاضی سیاست زده است و این مایه ننگ است.

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله در سخنرانی پس از حادثه کمین الطیونه در بیروت که قریب به هفت نفر در تیراندازی افراد ناشناس به سمت تجمع طرفداران حزب الله و جنبش امل در محله الطیونه کشته شدند، تأکید کرد که عناصری از نیروهای القوات اللبنانیه در این حادثه دست داشتند و نقشه تفرقه میان مسیحیان و مسلمانان را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام
captcha