حرکت کاروان پیاده مردم لردگان برای دیدار با رهبر انقلاب
کد خبر: 4010495
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۶
نماینده مردم لردگان و خانمبرزا در مجلس خواستار شد؛

حرکت کاروان پیاده مردم لردگان برای دیدار با رهبر انقلاب

نماینده مردم لردگان و خانمبرزا در مجلس گفت: مطالبه اهالی این است که سال آینده و در سالروز اعزام کاروان پیاده مردم لردگان به جبهه، کاروان پیاده مردمان این خطه برای دیدار با مقام معظم رهبری حرکت کند.

حسین بامیری، نماینده مردم لردگان و حانمیرزا در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حسین بامیری، نماینده مردم لردگان و حانمیرزا در مجلس شورای اسلامی ۱۲ آبان‌ماه در یادواره شهدای لردگان با حضورمعاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید کشور با اشاره به سالروز حرکت تاریخی کاروان پیاده این شهرستان به جبهه حق علیه باطل، اظهار کرد: در سال ۶۵ که دشمنان شرق و غرب انواع تهدیدات و تحریم‌ها را به‌ویژه در حوزه نظامی متوجه انقلاب اسلامی کرده بودند، در گوشه‌ای از خطه اسلامی در دیار خانمیرزا، رادمردانی با هدف حفظ و صیانت از آب‌های سرزمینی صدها کیلومتر را با عشق به بنیانگذار انقلاب اسلامی با تمام محدودیت‌ها و رودخانه‌های خروشان و مسیرهای صعب‌العبور حدفاصل چهارمحال‌وبختیاری و خوزستان را درنوردیدند تا به ایادی استکبار بفهمانند که ایرانی‌ها هرچقدر هم تهدید و تحریم شوند به استقبال شهادت خواهند رفت.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مرام مردمان ولایت‌مدار چهارمحال‌وبختیاری عشق توأم با معرفت و بصیرت به امامان انقلاب اسلامی موج می‌زند و چه بسا اعزام کاروان پیاده در راستای پیاده‌روی اربعین بود که حضرت زینب(س) طی طریق کردند و بنابراین مردم عشق و مودت خود را به سالار شهیدان(ع) در این مقطع تاریخی به نمایش گذاشتند.

وی با تأکید بر اینکه سرداران بنامی از دو شهرستان لردگان و خانمیرزا و همچنین سراسر چهارمحال‌وبختیا ی در دفاع مقدس برای انقلاب جان‌فشانی کردند، گفت: ده‌ها سردار در دامن پر مهر مادران و پدران این خطه‌ رشد یافتند و از آب‌های سرزمینی این مملکت امام زمانی(عج) حفظ و حراست کردند.

بامیری با اشاره اینکه لردگان و خانمیرزا ۲۸۶ شهید را در طی هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب و نظام کرده است، افزود: ۱۳۷ نفر از آنان متاهل بودند و از همه تعلقات دنیوی دل بریدند و به استقبال شهادت رفتند، ۱۴۸ نفر از والدین شهدای لردگان و خانمیرزا در قید حیات هستند.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مطالبه وجود دارد که این روز تاریخی برای مردم لردگان در تقویم جمهوری اسلامی ایران به ثبت برسد، همچنین مطالبه اهالی این است که سال آینده و در سالروز این حرکت تاریخی مردم لردگان، کاروان پیاده مردمان این خطه برای دیدار با مقام معظم رهبری حرکت کند.

خانواده‌های شهدا و ایثارگران با مشکلات بسیاری مواجه هستند

در ادامه این یادواره امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران با بیان اینکه خانواده‌های شهدا و ایثارگران هم‌چنان با مشکلات بسیاری مواجه هستند، اظهار کرد: بخش بزرگی از جامعه ایثارگری فاقد شغل و مسکن هستند، به‌علت مشکلات اقتصادی و تامین منابع این مشکل تاکنون به‌طور کامل حل نشده است.

وی با تأکید بر اینکه در دولت جدید دفاع از آرمان‌های انقلاب و توجه به ایثار و شهادت مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد، عنوان کرد: برنامه‌های خوبی برای حوزه اشتغال و مسکن ایثارگران و خانواده‌های شهدا در نظر گرفته شده است.

قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید به وظایف قانونی خود در تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در دستگاه‌های اجرایی عمل کنند، بیان کرد: این مسئله در مجلس و دولت در حال پیگیری است.

معاون رئیس‌جمهور در پایان گفت: امیدواریم مشکلات جامعه ایثارگری و خانواده‌های شهدا با همت دولت و مجلس روزبه‌روز کمتر شود تا شرمندگی‌مان در برابر ایثارگران کم شود.

انتهای پیام
captcha