۷۳ درصد جمعیت سردشت علیه کرونا واکسینه شدند
کد خبر: 4011549
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

۷۳ درصد جمعیت سردشت علیه کرونا واکسینه شدند

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: در مجموع ۷۳ درصد جمعیت هدف سردشت بر علیه بیماری کرونا تاکنون واکسینه شدند و برای تسریع در روند واکسیناسیون عمومی از شهروندان درخواست می‌شود مشارکت فعالی در این امر داشته باشند.

واکسن کروناداوود آتشی، مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی اظهار کرد: از ابتدای آغاز واکسیناسیون عمومی در این شهرستان تاکنون ۱۱۳ هزار و ۷۳۰ دز واکسن کرونا تزریق شده است که ۷۱ هزار و ۷۳۸ مورد آن مربوط به دز اول و مابقی مربوط به دز دوم هستند.

وی افزود: در مجموع ۷۳ درصد جمعیت هدف سردشت بر علیه بیماری کرونا تاکنون واکسینه شدند و برای تسریع در روند واکسیناسیون عمومی از شهروندان درخواست می‌شود مشارکت فعالی در این امر داشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت با اشاره به اینکه سردشت در رده‌های پایین کمترین میزان واکسیناسیون عمومی در میان شهرستان‌های آذربایجان غربی قرار دارد، ادامه داد: این در حالی است که روند ابتلا و بستری‌های کرونا در این شهرستان بالا بوده و سردشت در حال حاضر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون یک مرکز شهری واقع در سالن ورزشی حجاب بانوان، سه مرکز شهری و روستایی واقع در شهرهای نلاس، میراوه و ربط و پنج مرکز روستایی در بیوران سفلی، گل کندیک، اسلام آباد، بناویله حاجی مینه و بریسو درحال خدمات‌رسانی و تزریق واکسن به افراد واجد شرایط است.

آتشی با بیان اینکه ۹۸ هزار نفر بالای ۱۲ سال در سردشت واجد شرایط واکسیناسیون هستند، تصریح کرد: هم‌اکنون محدودیت سنی برای افراد بالای ۱۲ سال ساکن شهر و روستای این شهرستان برداشته شده و تمام کسانی که به سن قانونی رسیده باشند، می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های واکسیناسیون این شهرستان نسبت به تزریق واکسن کووید ۱۹ با به همراه داشتن کارت ملی اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha