۹۰ درصد جمعیت خوی دز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند
کد خبر: 4014454
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

۹۰ درصد جمعیت خوی دز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خوی گفت: از ابتدای واکسیناسیون عمومی در خوی تاکنون ۹۰ درصد جمعیت این شهرستان دز اول و ۶۶.۳ درصد نیز دز دوم ویروس کرونا رادریافت کرده‌اند.

واکسن کرونااحسان اکبری، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خوی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی با اشاره به آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا در این شهرستان، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۴۰۷ هزار نفر از جمعیت شهرستان خوی واکسن ویروس کرونا را دریافت کردند که از این تعداد ۹۰ درصد جمعیت این شهرستان دز اول و ۶۶.۳ درصد نیز دز دوم ویروس کرونا رادریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از چند ماه پیش نیز تزریق واکسن کرونای دانش‌آموزی در این شهرستان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر ۹۷ درصد دانش‌آموزان و فرهنگیان خوی با دریافت واکسن کرونا ایمن شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خوی ادامه داد: در حال حاضر روزانه ۳۰ بیمار کرونایی در این شهرستان شناسایی می‌شود که ضرورت دارد تا ریشه‌کنی این ویروس منحوس همه مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: برای ایجاد ایمنی در یک جامعه نیاز است که بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم واکسن کرونا را تزریق کنند از این رو از عموم شهروندان درخواست می‌شود در اسرع وقت نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha