تجلیل از مدافعان سلامت و فعالان طرح «شهید سلیمانی» در کردستان
کد خبر: 4014957
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

تجلیل از مدافعان سلامت و فعالان طرح «شهید سلیمانی» در کردستان

مراسم تجلیل از مدافعان سلامت، امدادگران و فعالان طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» دیروز، ۲۹ آبان‌ماه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد.

سردارصادق حسینی فرمانده سپاه کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان دیروز، 29 در مراسم تجلیل از مدافعان سلامت، امدادگران و فعالان طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» اظهار کرد: قدردان از خودگذشتگی‌های کسانی هستیم که در شرایط سخت مواجه با ویروس مهلک کرونا در راستای حفظ سلامت، امنیت و جان مردم با خودگذشتگی و ایثار با خدای خود عهد و پیمان بستند و با غیرت و انگیزه، شجاعانه در این راه جنگیدند تا امنیت و سلامت مردم در برابر این بیماری تضمین شود.

وی با قدردانی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، معاونان و کادر بهداشت و درمان استان جهت کنترل و مدیریت ویروس کرونا، افزود: تلاش و کوشش جامعه پزشکی کردستان در این زمینه قابل ستایش، تقدیر و اجر و پاداش آنان فقط و فقط با خدای بزرگ است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با یادآوری خاطرات دفاع مقدس و تلاش جهادگونه مجموعه درمان، بسیجیان و همه مدافعان سلامت بیان کرد: این دو قشر در آن دوران سخت و دشوار با نقش آفرینی خود و امروز با تفکر بسیجی و انقلابی به واسطه اپیدمی کرونا دوشادوش هم در کارزار با این بیماری بی‌وقفه در نبرد هستند و درمقابل این ویروس، جهادی بی‌نظیر را به نمایش گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: هر چند امروز آتش، بمباران و انفجار محسوس و قابل مشاهده نیست اما مدافعان سلامت در مقابل این بیماری از مرگ استقبال کردند تا نجات‌بخش زندگی دیگران باشند.

سردار حسینی با بیان اینکه تلاش تیم‌های مذکور در قالب طرحی که با نام شهید سلیمانی مزین شده است همگام با تلاش مدافعان سلامت موجب عبور از آن شرایط اولیه و سخت بیماری شده است، گفت: با تفکر بسیجی امروز طرح مذکور به یک الگوی جهانی تبدیل شده است لذا امیدواریم با همت، اراده راسخ و استمرار فعالیت‌های انجام شده به نقطه عالی که همان قطع زنجیره کامل بیماری است، دست یابیم.

وی هدف از اجرای طرح شهید سلیمانی را قطع زنجیره ویروس کرونا برشمرد و گفت: با اجرای این طرح و تشکیل تیم‌های مراقبتی، نظارتی، حمایتی و بیماریابی سطح مراجعات به بیمارستان‌ها، تعداد ابتلا و مرگ و میرها کاهش یافته است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه طبق اعلام آمار دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکنون ۷۳ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال در استان دُز اول و ۵۲ درصد نیز دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، افزود: امید است با اراده آهنین و اعتقاد راسخ و با همکاری سایر دستگاه‌ها، ارگان‌های مرتبط و استقبال مردم به درصد بیشتری از پوشش واکسیناسیون در استان دست یابیم تا همه در برابر این بیماری ایمن شوند.

وی با اشاره به اقدامات نیروهای بسیج و بسیجیان جامعه پزشکی در دوران شیوع بیماری کرونا تا کنون گریزی زد و یادآور شد: روحیه جهادی و تفکر بسیجی در قالب طرح شهید سلیمانی، رزمایش کمک‌های مؤمنانه، تهیه و توزیع ماسک و موادضدعفونی و انجام خدمات پزشکی رایگان در راستای محرومیت زدایی در مناطق محروم از جمله این خدمات برجسته است.

پوشش همگانی واکسیناسیون مستلزم همکاری مجدانه مردم است

فرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت گرامیداشت فرارسیدن ایام مبارک هفته بسیج، اظهار کرد: در بررسی عملکرد تیم‌های مجری طرح شهید سلیمانی شاهد اقدامات مطلوب و تلاش بی‌وقفه نیروهای مذکور هستیم که در راستای اجرای این طرح جهادگونه خدمت می‌کنند. اکنون که یک سال از زمان اجرای طرح شهید سلیمانی می‌گذرد همواره امیدواریم با تداوم بهره‌مندی از این ظرفیت عظیم، شاهد موفقیت‌های بیشتری در کنترل این اپیدمی باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور مبتنی بر شعار هر خانه یک پایگاه سلامت به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که توسط وزارت بهداشت، سازمان بسیج و هلال احمر طراحی و به اجرا گذاشته شد آثار مثبتی را به همراه داشته و در این زمینه کردستان جزو استان‌های موفق در اجرای این طرح است.

وی در ادامه رهگیری هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه خانگی، آموزش، اطلاع‌رسانی، شناسایی، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر و مشارکت در اجرای واکسیناسیون را از مهم‌ترین راهبردهای اساسی این طرح برشمرد و گفت: امیداست با همگرایی، مشارکت و همنوایی با قوت بیشتر و تکیه بر فرهنگ بسیجی بر مشکلات فائق آییم و شاهد پوشش واکسیناسیون همگانی باشیم.

دکتر رضاعی دریافت واکسن کرونا را وظیفه میهنی، شرعی و دینی در راستای تأمین سلامت خود و جامعه دانست و گفت: پوشش همگانی این امر مستلزم همکاری مجدانه ارگان‌های مرتبط و همه آحاد جامعه است.

وی در پایان یاد آور شد: امنیت و سلامت دو مؤلفه مهم و تأمین آن رسالت متولیان امر است به همین دلیل در حال حاضر در بالاترین سطوح ملی بهتر شدن وضع موجود با پوشش واکسیناسیون اکثریت محقق می‌شود.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای جوایز و لوح تقدیر، جمعی از مدافعان سلامت و فعالان طرح شهید سلیمانی مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام
captcha