افتتاح «کافه کتاب» دانشگاه علوم پزشکی کردستان
کد خبر: 4019372
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

افتتاح «کافه کتاب» دانشگاه علوم پزشکی کردستان

مدیر فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی کردستان از راه‌اندازی «کافه کتاب» در فرهنگسرای دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان خبر داد.

محمد عبدالملکی مدیر فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی کردستان

محمد عبدالملکی، مدیر فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت‌‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی به ویژه بین قشر جوان و دانشجو در راستای به روزرسانی اطلاعات فرد اظهار کرد: با توجه به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور و بالطبع آن استان کردستان هر ارگان و سازمانی باید بخشی از برنامه‌های خود را به تشویق و ایجاد انگیزه برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه اختصاص دهد که در این راستا دانشگاه‌ها می‌توانند بسیار اثرگذار باشند.

وی افزود: کافه کتاب دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و بالا بردن سرانه مطالعه و به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو امروز، 17 آذرماه در فرهنگسرای این دانشگاه افتتاح شد.

مدیر فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به تجهیز کافه کتاب دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: برای راه‌اندازی این کافه کتاب تاکنون یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی از خرید کتاب و تجهیزات کافه کتاب خبر داد و گفت: تاکنون برای این کافه کتاب هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، علمی و اموزشی خریداری شده است که برای خریدار این کتاب‌ها 420 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافت.

عبدالملکی از برگزاری طرح‌های فرهنگی دانشگاه به منظور توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و یادآور شد: طرح «دوشنبه‌های کتاب» هر هفته با حضور دانشجویان در این کافه کتاب اجرا می‌شود و دانشجویان شرکت‌کننده در مورد یکی از کتاب‌های که مورد مطالعه، به بحث و تبادل نظر می‌پردازند و به نوعی این کتاب را به دیگران هم معرفی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha