واکسیناسیون کارکنان در چهارمحال‌وبختیاری با جدیت دنبال شود
کد خبر: 4022899
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷

واکسیناسیون کارکنان در چهارمحال‌وبختیاری با جدیت دنبال شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: طبق آمار ارائه شده آمار واکسیناسیون کارکنان دولت در این استان تا حدودی کمتر از میانگین کشوری است، بنابراین باید واکسیناسیون این قشر با جدیت دنبال شود.

جعفر مردانی،  معاون استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یکم دی‌ماه در قرارگاه استانی مقابله با بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حفظ سلامت مردم مهم‌ترین اولویت ستاد کرونا است، اظهار کرد: مسئولان مربوطه باید تمام توان خود را برای این مسئله به‌کار بگیرند.

مردانی افزود: جلوگیری از شیوع کرونا و توجه به معیشت مردم و تولید از مهم‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم است که باید در استان‌ها نیز مورد توجه مسئولان قرار بگیرد، در راستای مدیریت بیماری کرونا طرح مدیریت هوشمند بر بستر امید ابلاغ شده که نیازمند بومی‌سازی است.

وی با تأکید بر اینکه نظارت، رهگیری و کنترل بیماری این امکان را می‌دهد تا تبعات ویروس کرونا در حوزه‌های مختلف کاهش پیدا کند، تصریح کرد: طبق آمار ارائه شده آمار واکسیناسیون کارکنان دولت در این استان تا حدودی کمتر از میانگین کشوری است، بنابراین باید واکسیناسیون این قشر با جدیت دنبال شود.

مردانی با اشاره به ورود سویه اُمیکرون به کشور، خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تشدید نظارت‌ها باتوجه به این سویه جدید باید مورد توجه قرار بگیرد، رعایت پروتکل‌ها در مدارس از اهمیت بالاتری برخوردار است، اختلاف نظر و سلیقه در وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش در ابلاغ دستورالعمل‌ها موجب ایجاد دوگانگی در مدیریت این بیماری می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص اهمیت واکسیناسیون در استان، بیان کرد: تأثیر واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر، ابتلا به کرونا و بیماران بستری ناشی از کرونا مشهود است، طبق آمار تاکنون پنج درصد برای تزریق دز سوم مراجعه کرده‌اند، بنابراین می‌طلبد که اطلاع‌رسانی برای تزریق دز سوم در افرادی که سه ماه از تزریق دز دوم آن‌ها گذشته است، صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: با تعطیلی مدارس موافقت نشده است، اما طبق دستورالعمل مدیریت هوشمند کرونا باید از ورود دانش‌آموزان، معلمان و کادر آموزشی که دز دوم واکسن خود را تزریق نکرده‌اند، جلوگیری به‌عمل آید، آموزش و پرورش باید فوراً این موضوع را پیگیری کند.

مردانی با اشاره به سیر نزولی ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری، گفت: باتوجه به قدرت سرایت سویه اُمیکرون و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممکن است شاهد افزایش آمار و شکل‌گیری موج جدید باشیم، بازرسی از مدارس باید خروجی مطلوب داشته باشد، همچنین مشخص شود دانش‌آموزان و فرهنگیانی که در این مدت به کرونا مبتلا شده‌اند آیا واکسن تزریق کرده‌اند یا نه؟

انتهای پیام
captcha