دوره آموزشی «علامه مصباح یزدی» در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 4023643
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

دوره آموزشی «علامه مصباح یزدی» در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

رابط دفتر همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه خواهران چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری «دوره آموزشی علامه مصباح یزدی، مبانی اندیشه اسلامی» ویژه مدرسان حوزه علمیه خواهران استان خبر داد.

«دوره آموزشی علامه مصباحفاطمه اسکندری، رابط دفتر همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه خواهران چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا در تشریح «دوره آموزشی علامه مصباح یزدی، مبانی اندیشه اسلامی» ویژه مدرسان حوزه علمیه خواهران استان که در مکان مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرکرد برگزار می‌شود، اظهار کرد: پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «نظام‌سازی کار اصلی اما پیچیده‌‌‌ای بوده و هدف اصلی در این راستا بر ایجاد تمدن نوین اسلامی بر پایه دین، عقلانیت، علم و اخلاق معطوف است تا بتوان تمدن غربی را به حاشیه برد و آن‌را با تمدن اسلامی جایگزین ساخت»، در گام نخست باید بتوانیم پایه‌های تمدن سازی را مستحکم و قوی کنیم و دانشگاه‌ها یکی از ارکان و پایه‌های بر افراشتن پرچم تمدن نوین اسلامی است که باید در تعلیم و تربیت نیروی جوان نقش‌آفرین باشد؛ برای تحقق این مهم نیاز است که معرفت‌افزایی در حوزه معارف ناب دینی در دانشگاه در دستور کار قرار گیرد و لذا ضروری است قوت اندیشه و بینش حاکم بر حوزه علمیه در دانشگاه‌ها نیز ساری و جاری شود.

اسکندری تصریح کرد: در راستای این هدفگذاری، «دوره آموزشی علامه مصباح یزدی» شامل طرح ولایت ویژه مدرسان حوزه علمیه خواهران استان پیش‌بینی شده است تا بتوانیم با ارتقای توان این افراد آنان را برای انتقال معارف دینی به طلاب و دانشجویان و پاسخگویی به سوالات دینی ایشان را بیش از پیش آماده کنیم. این طرح برای نخستین بار در استان برگزار می‌شود و این امیدواری و آمادگی وجود دارد که الگوی این طرح در سطح کشور اجرایی شود.

مسئول قرارگاه فرهنگی بانوان استان با ذکر اینکه دوره آموزشی علامه مصباح یزدی با حضور 30 نفر از مدرسان حوزه علمیه خواهران استان برگزار می‌شود، افزود: این دوره با حضور اساتید کشوری طرح ولایت و با 6 سرفصل اصلی به‌صورت حضوری از 9 دی‌ماه تا 16 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

وی در خصوص سرفصل‌ها، تصریح کرد: در دوره آموزشی علامه مصباح یزدی مباحثی نظیر معرفت‌شناسی، خداشناسی، انسان‌شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست است که در طی بیش از یک ماه به افراد حاضر در این دوره ارائه خواهد شد. استمرار برنامه‌های مهارتی جهت تحقق اهداف مذکور نیز در این طرح مورد توجه است.

انتهای پیام
captcha