تزریق بیش از یک میلیون دُز واکسن کرونا در کردستان
کد خبر: 4023940
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳

تزریق بیش از یک میلیون دُز واکسن کرونا در کردستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون یک میلیون و ۹۹۳ هزار و ۸۳۷ دُز واکسن کرونا در استان کردستان در قالب نوبت‌های اول، دوم و سوم در رده‌های سنی مختلف تزریق شده است.

تزریق واکسن کرونا

به گزارش ایکنا از کردستان، بهروز اخوان، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز، 6 دی‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و ۹۹۳ هزار و ۸۳۷ دُز واکسن کرونا در استان در قالب نوبت‌های اول، دوم و سوم در رده‌های سنی مختلف تزریق شده است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۶۶ هزار و ۷۲۲ نفر معادل ۷۹ درصد جمعیت، نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند، افزود: ۸۵۸ هزارو ۷۲۹ نفر نیز دُز دوم این واکسن را دریافت کرده‌اند که ۶۴ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه ۸۴ درصد نوجوانان استان در قالب نوبت اول و ۷۵ درصد آنان با دریافت نوبت دوم در برابر کرونا واکسینه شده‌اند، بیان کرد: تاکنون ۶۲ درصد مادران باردار در قالب نوبت اول و ۳۲ درصد آنان نیز با دربافت نوبت دوم واکسن در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۹۴ درصد دانش‌آموزان کردستانی نوبت اول واکسن کرونا را دربافت کرده‌اند، ادامه داد: ۷۵ درصد دانش‌آموزان با دریافت نوبت دوم واکسن در برابر این بیماری مصون شده‌اند.

اخوان با اشاره به اینکه دو میلیون و ۶۱۰ هزار و ۱۲۹ دُز واکسن تا این لحظه به استان تحویل شده است، افزود: از این تعداد ۴۷۴ هزار و ۵۲۹ دُز باقیمانده است.

وی در پایان یادآور شد: افرادی که موعد دریافت دُز دوم و سوم آنها فرا رسیده است هر چه سریع‌تر برای واکسیناسیون اقدام کنند چراکه تأخیر زیاد بین دو دُز کاهش تأثیر ایمنی‌زایی واکسن را در پی دارد.

انتهای پیام
captcha