افراد نیازمند و مستحق واقعی شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند
کد خبر: 4032825
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸

افراد نیازمند و مستحق واقعی شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه باید افراد نیازمند و مستحق واقعی شناسایی و و مورد حمایت قرار گیرند، گفت: ترویج و توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه از اموری بوده که باید در دستور کار مسئولان استان کردستان قرار گیرد.

نشست تجلیل از شورای افتای کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان امروز، 11 بهمن‌ماه در مراسم تجلیل از اعضای شورای افتای استان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر اظهار کرد: کمیته‌ امداد یکی از رویش‌های مبارک انقلاب بوده که از ابتدای انقلاب تاکنون قدم‌هی مثم ثمر را در زمینه محرومیت‌زدایی خانواده‌ها انجام داده است.

وی کمیته امداد امام خمینی(ره) را یک نهاد انقلابی پویا و فعال در کمک به نیازمندان دانست و افزود: باید سنت احسان و انفاق بیش از پیش در جامعه احیا و ترویج یابد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان پرداخت زکات و ترویج این فرهنگ در جامعه را امری واجب و ضروری دانست و بیان کرد: متأسفانه علیرغم آیات و روایات و فرموده‌های پیامبران الهی در نهادینه‌کردن سنت احسان و انفاق و زکات بازهم دچار ضعف هستیم، لذا از روحانیون کردستانی انتظار می‌رود که در این راستا تلاش کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید افراد نیازمند و مستحق واقعی شناسایی و و مورد حمایت قرار گیرند، ادامه داد: ترویج و توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه از مواردی بوده که باید در دستور کار مسئولان استان کردستان قرار گیرد تا از این طریق تسهیلات به نیازمندان پرداخت شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی از رفع مشکل صندوق قرض‌الحسنه قدیمی سنندج که در طول چند سال اخیر تعطیل و دچار مشکلات شده بود، خبر داد و افزود: باید در کردستان نیز همانند استان‌های دیگر کشور، صندوق‌های قرض‌الحسنه با کمک بخش خصوصی و افراد متمکن راه‌اندازی شود.

وی از جذب و اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای صندوق امداد ولایت کمیته امداد و ۲۰۰ میلیون تومان به مرکز خدمات جهت پرداخت تسهیلات به نیازمندان استان خبر داد و یادآور شد: روحانیون همواره در راستای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند.

انتهای پیام
captcha