انهدام باند سارقان مسلح منزل در شمال سیستان و بلوچستان
کد خبر: 4044228
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵

انهدام باند سارقان مسلح منزل در شمال سیستان و بلوچستان

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان زابل اعضای باند سه نفره سارقان مسلح منازل در شهرستان‌های شمالی استان دستگیر و به 10 فقره سرقت اقرار کردند.

به گزارش خبرنگار ایکنا از سیستان و بلوچستان به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان، در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: در بهمن ماه سال جاری و در پي وقوع یک فقره سرقت مسلحانه منزل در شهرستان زابل که طی آن چند فرد مسلح ناشناس با تهدید سلاح گرم، اقدام به سرقت زیورآلات و تعدادی از وسایل با ارزش منزل یکی از شهروندان کرده بودند، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی استان و شهرستان زابل قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با حضور در صحنه سرقت به جمع‌آوری سرنخ‌های موجود پرداخته و با تلاش شبانه‌روزی و تمرکز بر يافته‌ها، تحقيقات و بررسی‌های میدانی خود یکی از سارقان را که جوانی 20 ساله بود شناسایی و او را در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه داخل مخفیگاهش در شهرستان نیمروز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متهم دستگیر شده که پس از روبه رو شدن با قرائن و شواهد محکم پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به فعالیت بزهکارانه خود و دو نفر دیگر از دوستانش که به صورت باندی، به وسیله یک دستگاه خودروی پژو 405 با تهید سلاح گرم اقدام به سرقت عادی و مسلحانه منازل در شهرستان‌های شمالی استان سیستان و بلوچستان می‌کردند، اقرار کرد.

سردار طاهری در ادامه اظهار کرد: با شناسایی دیگر همدستان این سارق، متهمان طی دو عملیات ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه یکی از آن‌ها یک قبضه سلاح غیر مجاز وینچستر کشف شد.

وی بیان کرد: متهمان دستگیرشده در نتیجه تحقیقات تخصصی پلیس تاکنون به 10 فقره سرقت مسلحانه و عادی منزل در شهرستان‌های شمالی استان اقرار کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی بر عزم جدی پلیس در برخورد با اخلاگران امنیت عمومی تأکید و از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدارهای انتظامی در صورت مشاهده افراد و خودروهای مشکوک در مناطق مسکونی با تماس 110 موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام
captcha