۳۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند
کد خبر: 4044234
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
در چهارمحال‌وبختیاری

۳۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه در حال حاضر ۳۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال چهارمحال و بختیاری برای تزریق دز سوم واکسن مراجعه کرده‌اند، گفت: درصد پوشش واکسیناسیون دز دوم نیز به ۸۲ درصد رسیده است.

واکسن کرونا

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، علی احمدی، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ۲۸ اسفندماه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌های استان از نظر شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان‌های بروجن و کیار در وضعیت قرمز، شهرستان‌های اردل، بن و شهرکرد در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌ها نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

احمدی افزود: امیدواریم با همراهی و همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شاهد تداوم سیر نزولی ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه شاهد شیوع اپیدمی حصبه در برخی از استان‌ها هستیم، گفت: در فصل بهار احتمال بروز بیماری‌های گوارشی و مسمومیت افزایش پیدا می‌کند، بنابراین باید نظارت‌ها بر سلامت آب شرب مصرفی مردم افزایش پیدا کند، منابع آب باید به‌طور مستمر کلرزنی شود.

احمدی افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پاساژها، کافی‌شاپ‌ها، نانوایی‌ها و سالن‌های ورزشی کمتر از ۵۰ درصد بوده و بیش‌ترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ادارات، مساجد، فرودگاه‌ها و مساجد با ۸۵ درصد برآورد شده است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در خصوص وضعیت واکسیناسیون دز سوم در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: تزریق دز سوم واکسن در بین متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان‌های بروجن و شهرکرد کمتر از سایر شهرستان‌هاست، همچنین در شهرکرد تاکنون ۲۵ درصد از فرهنگیان و دانش‌آموزان برای تزریق دز سوم مراجعه‌ کرده‌اند که این عدد بسیار پایین است.

وی بیان کرد: با احتمال بالا مدارس پس از تعطیلات نوروز به‌صورت حضوری به فعالیت خود ادامه خواهند داد، بنابراین باید از هم‌اکنون مقدمات آموزش حضوری که یکی از آن‌ها تکمیل واکسیناسیون است در دستور کار آموزش و پرورش قرار بگیرد، همچنین دستورالعمل ۰۸ به استان‌ها ابلاغ شده است.

احمدی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال چهارمحال و بختیاری برای تزریق دز سوم واکسن مراجعه کرده‌اند، گفت: درصد پوشش واکسیناسیون دز دوم نیز به ۸۲ درصد رسیده است، به‌نظر می‌رسد در آینده شاهد ظهور سویه‌های جدید کرونا باشیم، به همین دلیل تکمیل واکسیناسیون از ضرورت‌ها به حساب می‌آید.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: تزریق دز چهارم کرونا برای افرادی که دارای ضعف در سیستم ایمنی هستند و یا قصد سفر به کشورهای خارجی را دارند، ابلاغ شده است، واجدین شرایط سه ماه بعد از تزریق دز سوم، می‌توانند برای تزریق دز چهارم مراجعه کنند.

آماده‌باش مراکز بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری

در ادامه جلسه ارسلان خالدی‌فر، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، اظهار کرد: اگر در ایام نوروز نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجهی صورت بگیرد، شاهد بروز پیک بعدی کرونا خواهیم بود.

وی تأکید کرد: پرهیز از عادی‌انگاری در برابر بیماری کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تشویق به انجام واکسیناسیون باید در اولویت باشد، تمامی مراکز بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در آماده‌باش کامل هستند.

خالدی‌فر گفت: برای مدیریت بیماری کرونا نیازمند همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله میراث فرهنگی، دامپزشکی، اداره‌کل آب و فاضلاب، آموزش و پرورش و شهرداری‌ها هستیم.

افزایش ورود مسافران به چهارمحال و بختیاری در روزهای آینده

در ادامه علیرضا جیلان، سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سلامت مسافران نوروزی در اولویت قرار دارد، اظهار کرد: طبق اخبار واصله تعداد زیادی از مسافران در حال جابجایی در کشور هستند و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده شاهد افزایش ورود مسافران به استان باشیم.

وی بیان کرد: اولویت اسکان مسافران در هتل‌ها، مراکز اقامتی، بوم‌گردی‌ها و مهمانپذیرهای تحت نظارت میراث فرهنگی است، در صورت نیاز می‌توان برای اسکان از مدارس نیز استفاده کرد، اما تلاش این است که مدارس درگیر این مسئله نشوند.

جیلان تأکید کرد: باید خدمات ارائه شده به گردشگران در چهارمحال و بختیاری مطلوب باشد، خانه‌های معلم و مدارس برای اسکان مسافران باید کد QR دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha