نهادهای فرهنگی نسبت به مسئله حجاب وحدت ‌رویه داشته باشند
کد خبر: 4070241
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

نهادهای فرهنگی نسبت به مسئله حجاب وحدت ‌رویه داشته باشند

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سلماس گفت: برای نهادینه‌سازی مبحث حجاب و عفاف در جامعه لازم است که وحدت‌ رویه بین دستگاه‌های اجرایی مختلف، نهادها و ارگان‌های فرهنگی شکل گیرد.

نهادهای فرهنگی با وحدت‌رویه در مبحث حجاب فعالیت کنندبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام مهدی رضایی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سلماس، امروز، 21 تیر در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته عفاف و حجاب، با اشاره به فرا رسیدن سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به وسیله رضاخان، اظهار کرد: برای حفظ حجاب در دوران‌های مختلف خون‌های بسیاری نثار شده است، بنابراین نباید این فرهنگ و منش انسانی در جامعه کمرنگ شود.

وی با اشاره به اینکه پوشش نامناسب و غیرمتعارف نه‌تنها بین زنان بلکه بین مردان همواره یکی از دغدغه‌های جوامع و فرهنگ‌های مختلف به ویژه قشر مذهبی است، گفت: دستگاه‌های بسیاری در کشورمان متولی عفاف و حجاب هستند، برای اینکه فعالیت‌هایشان نتیجه‌بخش شود، لازم است که نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند و با یکدیگر وحدت‌ رویه داشته باشند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سلماس ضمن تأکید بر اهمیت انجام کارهای فرهنگی غنی، منسجم و کارآمد در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب، گفت: نقش خانواده‌ها، مدارس، گروه هم‌سالان، شبکه‌های اجتماعی و ... نباید در این زمینه مغفول بماند.

حجت‌الاسلام رضایی تصریح کرد: از آیت‌الله صافی نقل شده است که فرمودند «قداست چادر زنان از عبای علما بیشتر است»؛ این یک واقعیت است، چراکه بانوان عفیف به جامعه کمال و زینت می‌بخشند و به زنان منزلت رفیعی عطا می‌کنند.

وی توجه به تربیت کودکان و نوجوانان را امری ضروری دانست و افزود: خانواده‌ها بکوشند تربیت فرزندان خود را اصل قرار دهند، خانه‌ها و مدارس به کانون‌های نماز، دعا، بندگی و تربیت تبدیل شود و از این قشر که آینده‌سازان کشور و انقلاب هستند، غافل نشویم، تا یک نسل عفیف تحویل انقلاب داده شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سلماس بر ضرورت تقویت وحدت و انسجام بین مسئولان برای فعالیت در همه زمینه‌ها به ویژه عرصه‌های فرهنگی تأکید کرد و گفت: مسئولان در قوای مجریه، مقننه و قضاییه در کنار هم باشند، هم‌افزایی کنند و از سوی دیگر وحدت بین مردم و آنها از ضرورت‌هاست و موجبات رشد و تعالی همه‌ جانبه کشور را فراهم می‌کند.

انتهای پیام
captcha