بازرسان از وضعیت عفاف و حجاب در دستگاه‌های اجرایی آذربایجان غربی بازدید می‌کنند
کد خبر: 4082084
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵

بازرسان از وضعیت عفاف و حجاب در دستگاه‌های اجرایی آذربایجان غربی بازدید می‌کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: از هفته آینده گروهی از بازرسان برای بررسی وضعیت عفاف و حجاب از دستگاه‌های اجرایی بازدید خواهند کرد تا گزارشات لازم را ارائه کنند.

رضا ابراهیمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، جلسه شورای اداری با حضور معاونان استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی آذربایجان غربی ۸ شهریور در استانداری برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در این جلسه با بیان اینکه سیاست اصلی دولت محرومیت‌زدایی است، اظهار کرد: شنبه‌های محرومیت‌زدایی در آذربایجان‌غربی برای جامه عمل پوشاندن به این سیاست دولت مردمی شکل گرفته است.

رضا ابراهیمی با بیان اینکه دولت به وعده‌های محرومیت‌زدایی خود عمل می‌کند، افزود: بازدید میدانی استاندار آذربایجان‌غربی از مناطق کم‌برخوردار، نقش به‌سزایی در محرومیت‌زدایی منطقه ایفا می‌کند.

وی با اشاره به مرز مشترک نزدیک به یک هزار کیلومتری آذربایجان‌غربی با کشورهای همسایه، بیان کرد: پتانسیل مرزی یک ظرفیت عظیم توسعه برای منطقه است که متاسفانه بهره‌مندی مناسبی از آن به عمل نیامده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتمای استاندار آذربایجان‌غربی در رابطه با تلاش‌های مقام عالی استان برای افزایش مراودات تجاری با اقلیم کردستان عراق، گفت: دولت معتقد به افزایش مرودات با کشورهای همسایه است.

وی همچنین با اشاره به توجه دولت سیزدهم به مباحث فرهنگی، اظهار کرد: پرداخت به عفاف و حجاب یکی از این موارد است که متاسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی در  ارائه گزارش‌های لازم کم‌کاری داشتند.

ابراهیمی ادامه داد: از هفته آینده گروهی از بازرسان برای بررسی وضعیت عفاف و حجاب از دستگاه‌های اجرایی بازدید خواهند کرد تا گزارشات لازم را ارائه کنند.

وی همچنین به افزایش ظرفیت‌ کمپ جمع‌آوری معتادان متظاهر اشاره کرد و افزود: ظرفیت این کمپ‌ها با وضعیت موجود هم‌خوانی ندارد؛ در همین راستا ساختمانی از سوی یکی از دستگاه‌های اجرایی برای اختصاص به ایجاد کمپ جدید اختصاص یافته که شورای مبارزه با مواد مخدر استان نیز اقدام به تجهیز آن خواهد کرد.

اجرای قانون ارزیابی مدیران

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه سطح تصمیم‌گیری استانی در دولت سیزدهم ارتقا یافته است، گفت: در راستای عمل به سیاست اصلی محرومیت‌زدایی دولت سیزدهم، سطوح تصمیم‌گیری در استان را ارتقا یافته است.

جعفر ذوالفقاری با اشاره به اینکه ارتقای سطوح تصمیم‌گیری در استان سبب نگاه چند بعدی به موضوعات می‌شود، اظهار کرد: تعامل مناسب با وزارت کشور سبب شده تا بسیاری از تصمیمات به خود استان محول شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی یکی از رسالت‌های سازمانی را اجرای قانون و انضباط اداری عنوان کرد و افزود: توجه به اسناد بالادستی سبب رشد سازمانی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه توجه به امر پژوهش از اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی باشد، گفت: پژوهش از محورهای اصلی توسعه است که ضروری است تا در  حل مشکلات استانی مورد توجه قرار گیرد.

ذوالفقاری با اشاره به قانون ارزیابی مدیران حرفه‌ای خاطرنشان کرد: اجرای قانون ارزیابی مدیران با همکاری جهاد دانشگاهی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و در راستای ایجاد تحول در اندیشه، فکر و سبک مدیریت مدیران دستگاه‌ها است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان غربی درخصوص تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران نیز گفت: تاکنون ۲ هزار ۴۱۱ نفر از کارکنان مشمول این قانون در دستگاه‌های اجرایی استان تبدیل وضعیت شده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی همچنین مجرای توانمندسازی کارکنان را برگزاری دوره های آموزشی معرفی کرده و افزود: در راستای تقویت سیستم کارشناسی دستگاه‌های اجرایی و مهارت‌های فنی کارکنان، برگزاری دوره‌های آموزشی تداوم خواهد داشت.

وی سیاست‌های سند تحول نظام اداری را ضروری دانسته و افزود: کمیته ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد در استان فعال می‌شود تا مسیر سلامت اداری و مبارزه با فساد تقویت شود.

کلنگ‌زنی ۸۳ طرح عمرانی جدید

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی هم با بیان اینکه ارزش ریالی طرح‌های افتتاحی در هفته دولت نسبت به سال گذشته بیش از ۴۷ برابر شده است، گفت: ارزش این طرح‌ها امسال بیش از ۹ هزار و ۱۵۵ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

یاسر رهبردین با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۶۸۳ طرح در استان به بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی خواهد شد، اظهار کرد: تعداد طرح‌های افتتاحی چندین برابر طرح‌های کلنگ زنی شده است به گونه‌ای که ۶۰۰ طرح  به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از تحرک چشمگیر بخش‌های مختلف عمرانی استان نیز خبر داد و افزود: تحرک در حوزه عمرانی استان را می‌توان در حوزه‌هایی چون راه، نهضت ملی مسکن و اقدامات بنیاد مسکن در روستاها مشاهده کرد.

رهبردین، با اشاره به کلنگ‌زنی ۸۳ طرح عمرانی جدید در آذربایجان‌غربی طی این هفته، ادامه داد: ارزش این طرح‌ها نیز دو هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه ارومیه با افتتاح طرح‌هایی به ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بیشترین طرح‌های افتتاحی در استان را به خود اختصاص داده است، گفت: خوی با طرح‌هایی به ارزش ۸۵۰ میلیارد تومان و مهاباد با ۶۱۴ میلیارد تومان در رده‌های بعدی استان قرار دارند.

وی، همچنین به کلنگ‌زنی ۱۶ پروژه طی هفته دولت در مرکز استان اشاره کرد و افزود: پس از ارومیه و میاندوآب هرکدام با ۱۱ طرح، مهاباد با هشت و خوی با هفت طرح در رده‌های بعدی تعدد طرح‌های کلنگ زنی قرار دارند.

رهبردین در رابطه با برخی از اقدامات انجام شده در یک سال گذشته، گفت: احداث ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه روستایی، اتصال ۱۹۴ روستا و سه شهر به شبکه گاز سراسری، اجرای طرح هادی در ۹۰ روستا، آبرسانی به ۷۶ روستا، ایجاد مخزن به ظرفیت ۲۳ هزار متر مکعب،  افتتاح ۷۲ روستا به میزان ۵۶ هزار ۴۰۰ متر مربع، آسفالت ۱۳۰ کیلومتر راه روستایی و احداث ۲ بیمارستان و ۶۰ خانه بهداشت از جمله اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان شهریور ماه برای دریافت بودجه سال ۱۴۰۰ زمان باقی است، بیان کرد: برای تصویب اعتبارات تلاش‌های زیادی انجام شده که مدیران در جذب آنان باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

کاهش آمار بیکاری در آذربایجان غربی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در این جلسه با ابراز گلایه از بانک‌ها در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی، گفت: بانک‌ها در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی عملکرد قابل قبولی ندارند، بانک‌ها برای جذب اعتبارات و ارائه آن به واحدهای اقتصادی منتظر نباشند و جهادی وار وارد عمل شوند.

جواد کرمی با اعلام اینکه به دنبال تداوم سرمایه‌گذاری، رشد و توسعه اقتصادی استان هستیم، افزود: در راستای برنامه‌ریزی برای توسعه استان، همواره واحدهای تولیدی رصد شده و با پیگیری از دستگاه‌های متولی و بانک‌ها، از واحدهای مشکل‌دار حمایت می‌شود.

وی عمده مشکلات واحدهای تولیدی را تامین سرمایه، مشکل زمین و نحوه ارائه خدمات از سوی شرکت‌های خدمات‌رسان معرفی کرده و یادآور شد: همواره از سوی واحدهای تولیدی درخصوص پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها گلایه می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر مدیریت منسجم منابع بانکی، افزود: متاسفانه مدیریت منابع و مصارف توسط برخی از بانک‌های خصوصی رعایت نشده و در جذب منابع فقط به اعتبارات تخصیصی اکتفا می‌شود که در این راستا بانک‌ها باید بازنگری کنند.

کرمی به ضرورت تامین کالاهای اساسی استان و مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان نیز اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای سیاست‌های دولت، توزیع دستگاه‌های پوز (کارتخوان) در واحدهای نانوایی استان به خوبی انجام و ساماندهی شده است.

وی در پایان با تاکید بر کاهش آمار بیکاری در آذربایجان غربی، افزود: ۴۱ پروژه اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۷۲۰۵ نفر در هفته دولت امسال در استان افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha