سازش شانزدهمین پرونده قتل آذربایجان غربی
کد خبر: 4082454
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

سازش شانزدهمین پرونده قتل آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از سازش شانزدهمین پرونده قتل استان در میاندوآب در قالب پویش «به عشق حسین می‌بخشم» طی سال جاری خبر داد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی

ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی اظهار کرد: با همت و تلاش رئیس دادگستری، دادستان، اعضای دادگاه کیفری 1 و هسته جهادی بخشایش شورای حل اختلاف میاندوآب در لبیک به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و پیشبرد اهداف فرهنگی قوه قضائیه در نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش و در راستای پویش ملی «به عشق حسین می‌بخشم»، با تلاش شبانه‌روزی و با واسطه قرار دادن سید سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) اولیای دم یک پرونده قصاص به حرمت شهدای دشت کربلا پس از هفت سال از حق مسلم خود گذشتند و به قاتل فرصت دوباره زندگی دادند.

وی افزود: این پرونده مربوط سال 1394 بوده که طی آن مرحومه س–ر توسط فردی به نام خ-ر در میاندوآب، به قتل رسیده و پس از رسیدگی در دادگاه کیفری 1 این شهرستان منجر به صدور حکم قصاص نفس و قطعیت آن در مراجع عالی شده و حکم آماده اجرا بود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: امسال این شانزدهمین پرونده منجر به صلح در استان است که به عشق امام حسین(ع) به سازش ختم شد.

وی با تحسین اقدام قرآنی و ارزشمند اولیای دم در بخشش و گذشت از خون عزیزشان از همه مردم خواست در این نوع کارهای خیر و خداپسندانه پیش قدم شوند و موجبات رضایت خداوند متعال را فراهم کنند.

انتهای پیام
captcha