تمدید اعتبار بیش از ۲۷ هزار گذرنامه برای زائران اربعین در خراسان‌رضوی
کد خبر: 4082880
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

تمدید اعتبار بیش از ۲۷ هزار گذرنامه برای زائران اربعین در خراسان‌رضوی

رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۲۷ هزار جلد گذرنامه تمدید شده است، گفت: همچنین ۲۰ هزار برگه موقت گذر اربعین ثبت درخواست شده که ظرف ۷۲ ساعت از طریق پست به دست متقاضیان خواهد رسید.

گذرنامه اربعین حسینیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، امید نودهی، رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی، امروز، 12 شهریورماه در نشست خبری ستاد اربعین خراسان رضوی، در محل استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: برابر تدابیر صورت گرفته یک سالن ورزشی را برای تمدید اعتبار گذرنامه‌های تاریخ گذشته و فاقد اعتبار به کار گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: تا صبح امروز بیش از 25 هزار، تا ساعت 10 امروز هم 2000 و تاکنون بالغ بر 27 هزار جلد گذرنامه تمدید شده است، همچنین 20 هزار برگه موقت گذر اربعین ثبت درخواست شده است که ظرف 72 ساعت از طریق پست به دست متقاضیان خواهد رسید.

نودهی ابراز کرد: همچنین با اقدام جهادی پلیس در حاشیه نمازجمعه مشهد نیز ۴۰۰ جلد گذرنامه برای زائران و مجاوران حاضر در نماز جمعه تمدید اعتبار شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی افزود: در بحث امنیت زائران نیز نیروی انتظامی در بخش انتظامی و ترافیکی به زائران ارائه خدمات می‌‎دهد، همچنین در مسیر تردد زائران خدمات انتظامی توسط پلیس راهور خراسان رضوی ارائه می‌شود. در موضوع برقراری امنیت زائران همه پاسگاه‌های مسیر تردد زائران و پاسگاه‌های مستقر در راه‌آهن، پایانه و فرودگاه آمادگی ارائه خدمات را دارند همچنین در مرز هوایی فرودگاه مشهد و مرز دوغارون آماده ارائه خدمات هستیم.

در ادامه جعفر شهامت، رئیس کمیته حمل‌و‌نقل و سوخت ستاد اربعین خراسان رضوی در این نشست، گفت: در کنگره جهانی اربعین برای اولین بار است که عملیات حمل‌و‌نقل به شهریورماه رسیده است، پیش از این در پاییز و زمستان بود. تقریباً صددرصد ظرفیت حمل‌ونقل ریلی، هوایی و جاده‌ای درگیر انتقال زائران امام رضا(ع) هستند.

وی بیان کرد: در طرح عظیم راهپیمایی اربعین تا آنجا که ظرفیت است، نیروهای لازم را بسیج کرده‌ایم و آنچه تا امروز تدارک دیده شده است، یک ظرفیت 100 هزار نفری برای مجموع ریلی، هوایی و جاده‌ای است که امیدواریم این را محقق کنیم. تقاضایی که از حمل‌ونقل شده دو برابر ظرفیت است، پیگیر هستیم تا حداکثر توان را پای کار بیاوریم، اما اینکه بتوانیم همه تقاضای زائران را پوشش دهیم، امکان‌پذیر نیست، اما افزایش 30درصدی در دستور کار است.

شهامت تصریح کرد: تمام ظرفیت‌های موجود برای حمل‌ونقل ایمن زائران را بسیج کردیم، لذا در حوزه حمل‌ونقل مسافری در سراسر کشور با کاهش ملایمی در حمل‌و‌نقل اتوبوسی مواجه بودیم که با شرایط کرونا کاهش یافت و بسیاری از ناوگان‌ها به 25 نفره تبدیل شده است،  همچنین با فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی و افت تولید و واردات در این حوزه، با کمبود روبرو هستیم.

رئیس کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین خراسان رضوی ابراز کرد: در حوزه ریلی راه‌هایی پیش‌بینی شده تا ظرفیت افزایش پیدا کند، همچنین در حوزه هوایی سعی شده است، ظرفیت را به 130 هزار نفر برسانیم.

وی گفت: این روزها بازگشت زائران امام رضا(ع) با اعزام زائران اربعین همزمان شده و بحث اعزام خادمین موکب‌ها را داریم و در ادامه زائران اربعین در دست اقدام است و تا زمانی که ورود و خروج زائران پایان پذیرد، مشکلاتی در این حوزه وجود خواهد داشت.

شهامت بیان کرد: با توجه به اینکه در سال 98 از سراسر استان، بیش از 2300 دستگاه اتوبوس خدمت رسانی کردند و در حوزه هوایی روزانه 150 پرواز و ریلی نیز 70 قطار بود، لذا امیدواریم در سال جاری سرویس‌دهی از سال 98 کمتر نباشد، همچنین با توجه به اینکه تعدادی از زائران با خودرو شخصی به سفر خواهند رفت، از این رو برای رفع مشکلات احتمالی سامانه 140 در همه استان‌ها فعال شده است، تا در جهت رفع مشکلات زائران ارائه خدمات شود.

انتهای پیام
captcha