کاهش جمعیت کیفری زندان‌‍‌ها؛ سرفصل مهم برنامه هفتم نظام
کد خبر: 4085314
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

کاهش جمعیت کیفری زندان‌‍‌ها؛ سرفصل مهم برنامه هفتم نظام

معاون رئیس قوه قضائیه گفت: در سیاست‌های کلی برنامه هفتم نظام که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است به بحث کاهش ورودی به زندان و کاهش جمعیت کیفری زندان و پیشگیری از جرم توجه شده است.

حسن بابایی، معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشوربه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حسن بابایی، معاون رئیس قوه قضائیه، امروز، ۲۲ شهریورماه در جلسه شورای قضایی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در دوران تحول دستگاه قضایی در راستای رفع چالش‌های گذشته و کنونی قرار داریم.

وی با بیان اینکه هفت راهکار کلان در سند تحول پیش‌بینی شده است، افزود: در سیاست‌های کلی برنامه هفتم نظام که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است به بحث کاهش ورودی به زندان و کاهش جمعیت کیفری زندان و پیشگیری از جرم توجه شده و اجرای این اقدامات منتج به یک نهضت در دوران تحول و تعالی خواهد شد و این دوران را به‌عنوان یک نهضت خدمت‌رسان می‌شناسیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه در رأس دستگاه قضایی با یک الگوی عملی با ۴۰ سال سابقه داریم، تصریح کرد: تفکر رئیس قوه قضائیه در قسمت‌های مختلف این دستگاه قابل مشاهده است و مجموعه دستگاه قضایی خراسان‌جنوبی یک دستگاه خدمت‌رسانی است که توانسته رضایت مردم را جلب کند.

معاون رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه بحث اتمام حدنگاری در کشور یک تکلیف قانونی و دستور مقام معظم رهبری است، گفت: مقام معظم رهبری بر حدنگاری و کاداستر برای جلوگیری از زمین‌خواری و کوه‌خواری تأکید دارند و امروز هیچ بهانه و تفسیری از قانون جهت اجرا نشدن این تکلیف پذیرفته نیست.

وی بیان کرد: در خصوص قوانینی که مانع حدنگاری می‌شوند بدانید که یک سری از قوانین در جایگاه عالی قرار دارند و از طرفی زمانی که فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حدنگاری شدن تمام اراضی بدون استثنا وجود دارد پس تکلیف بر ما روشن است.

بابایی ادامه داد: در برنامه سیاست‌های توسعه هفتم به اجرای صد‌ درصدی حدنگاری اشاره شده و از لحاظ توسعه کشاورزی و برای یکپارچه‌سازی اراضی باید این قانون اجرایی شود و قانون حدنگار مصوب سال ۹۳ بوده و استناد به این قانون هیچ منطق و تفسیری را قبول نمی‌کند و هیچ مقامی برای صدور سند برای اراضی خرد شده تحت تعقیب قرار نگرفته است.

معاون رئیس قوه قضائیه بیان کرد: قانون منع افراز اجاره نمی‌دهد که سند مفروزی دهیم و قانون خرد شده و افراز برای بعد از صدور سند است و جهت جلوگیری از افرازها و حفظ وضعیت موجود این قانون حدنگار هر چه سریع تر اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ و نیم درصد از اراضی کشاورزی در استان سنددار شده‌اند، افزود: در این استان 98.5 درصد اراضی ملی حدنگاری شده است و جهت تخصیص اعتبارات خاص به استان برای کامل شدن این آمار آمادگی داریم و ۱۲ نقشه بردار با تحصیلات بالا در اختیار استان قرار خواهند گرفت.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تأکید بر اینکه در روستاها باید طرح حدنگاری جبران شود، گفت: یکی از دغدغه‌ها، نبود قانون جامع و کارآمد و به روز در اقدامات ثبتی است و در این زمینه اقداماتی صورت خواهد گرفت.

وی یادآور شد: تفاهم‌نامه خوبی با بنیاد مسکن بسته شده و برای تهیه نقشه هیچ اعتباری از زارعین دریافت نخواهد شد.

انتهای پیام
captcha