انقلاب اسلامی گفتمان رهایی‌بخش برای بشریت دارد
کد خبر: 4100132
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
رئیس بسیج مستضعفین کشور:

انقلاب اسلامی گفتمان رهایی‌بخش برای بشریت دارد

رئیس بسیج مستضعفین کشور گفت: انقلاب اسلامی گفتمانی جذاب و رهایی‌بخش و تمدنی آینده‌ساز برای بشریت دارد، از طرفی بسیاری از کشورها می‌خواهند در کنار ایران باشند، که این مسئله ناشی از گفتمان مقاومت است.

غلامرضا سلیمانی، رئیس بسیج مستضعفین کشور

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز، ۲۵ آبان‌ماه در «اجلاس عمومی مجمع بسیجیان چهارمحال و بختیاری» با اشاره به رسالت سنگین در گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در حال حاضر شرایط بین‌المللی شرایط خاصی است، همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه ۱۳ آبان‌ماه فرمودند دنیا در حال تغییر بزرگ است و در گذشته هم بیان کرده بودند که در پیچ تاریخی قرار داریم که لازم است برای شناخت این شرایط تفکر راهبردی همراه با نگاه و اقدام میدانی داشته باشیم.

وی ادامه داد: تفکر راهبردی برای این است که زمان و مکان را به خوبی بشناسیم و بر افق‌های دور اشرافیت پیدا کنیم، در صورتی‌که هر ملتی فاقد این ویژگی باشد از صفحه سیاسی روزگار محو خواهد شد، کما اینکه در چند دهه اخیر در پاره‌ای از صفحات جغرافیای سیاسی دنیا این اتفاق افتاده است.

سلیمانی گفت: ۳۰۰ سال گذشته قدرت همواره در شرق بوده و در تمام دوره‌های تاریخی قدرت در غرب به‌عنوان قدرت جهانی مسلط مستقر نشده بود، گرچه تلاش‌های زیادی در جنگ‌های صلیبی صورت گرفت که اروپاییان قدرت مسلط عالم شوند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران با دست خالی بر قدرت آمریکا پیروز شد، تصریح کرد: امام راحل(ره) معتقد به جنگ مسلحانه نبودند، بلکه با تکیه بر قدرت نرم در محرم سال ۵۷ با راهبرد پیروزی خون بر شمشیر توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی هندسه قدرت را تغییر داد، یعنی مهم‌ترین سرزمین از دست آمریکایی‌ها خارج شد، گرچه تلاش‌های بسیاری برای بازپس‌گیری صورت گرفت اما محقق نشد.

سلیمانی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد قدرت نظامی در اختیار آمریکاست، بیان کرد: در حال حاضر آمریکا فاقد قدرت اعمال است و نمی‌تواند این توانایی‌ها را در راستای منافع خود به کار بگیرد، نمونه آن جنگ افغانستان و عراق بوده که آن کشورها را اشغال کرد.

وی افزود: همه فواید سیاسی عاید جمهوری اسلامی شده است، یعنی نتوانستند پیروزی نظامی را به پیروزی سیاسی تبدیل کنند، زیرا قدرتی به نام انقلاب اسلامی قد علم کرده بود و آن مفهوم قدرت را تغییر داد.

جایگاه ایران در نظم نوین جهانی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص جایگاه ایران در نظم نوین جهانی، تصریح کرد: آمریکایی‌ها سه ویژگی زبان مشترک، کالای مشترک و فهم مشترک را برای نظم نوین جهانی برشمرده بودند، اما آنچه امروزه آمریکا انجام داده سرمایه‌گذاری‌های سنگین در رسانه‌ها است، یعنی سیاست آمریکایی‌ها این گونه است آنطور که می‌خواهند باید ملت‌ها متوجه شوند نه واقعیت‌های موجود را.

وی در ادامه گفت: موجودیت رژیم صهیونیستی امنیت بوده که دچار فروپاشی شده است، از طرفی اولین پیروزی انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب سقوط رژیم صهیونیستی است، قطعاً این اتفاق به زودی خواهد افتاد، زیرا باید این غده سرطانی به زودی از صفحه روزگار محو شود.

سلیمانی یادآور شد: امام راحل(ره) فرمودند قرن آینده از آن اسلام خواهد بود، امسال اولین سال قرن ۱۵ است، همان قرنی که امام وعده تحقق پیروزی‌های بزرگ جهان اسلام را بیان کردند، بدون تردید مسلمانان از مسیر جبهه مقاومت دست به کار خواهند شد و قدرت از آمریکا گرفته می‌شود، گرچه آمریکا در مسیر سراشیبی و اضمحلال قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه غرب گفتمانی برای دنیا ندارد، تأکید کرد: انقلاب اسلامی یک گفتمان جذاب و رهایی‌بخش و تمدنی آینده‌ساز برای بشریت دارد، از طرفی بسیاری از کشورها می‌خواهند در کنار ایران باشند، زیرا هر کشوری که در کنار جمهوری اسلامی باشد موفقیت برایش حاصل خواهد شد که این مسئله ناشی از گفتمان مقاومت است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص اتفاقات اخیر در کشور، گفت: پشت این ماجرا سازمان سیا و موساد بود و عده‌ای فریب خورده‌ قرار دارند، بنابراین اگر آگاه‌سازی صورت نگیرد ممکن است برخی جوانان فریب دشمن را بخورند، اما ایران قوی و مستقل در حال تبدیل به یک قدرت جهانی است.

وی گفت: ایران جزو چند کشور ثروتمند دنیاست، به طوری‌که به لحاظ تولید ناخالص ملی جزو قدرت‌های برجسته دنیا محسوب می‌شود، از طرفی در اقتصاد مقاومتی شدیدترین تحریم‌ها علیه ملت ایران صورت گرفت که این امر در تاریخ بی‌سابقه بود، اما ملت ایران توانست پیروز شود.

سلیمانی در ادامه با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: دلیل این مسئله فقیر بودن کشور نیست، بلکه وجود سیاست‌های غلط اقتصادی از دوران سازندگی است، دولت‌هایی که روی کار آمدند به این مسائل توجه نکردند، اما باید دانست که این مشکلات قابل حل است، زیرا دولت در حال جراحی اقتصادی است.

دشمن پاسخ دشمنی خود را خواهد گرفت

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: متأسفانه آنچه در فضای عمومی، رسانه‌ها، فضای مجازی و ماهواره‌ها بیان می‌شود این تفکر در میان مردم به وجود آمده که اتفاقاتی در کشور در حال انجام است، در حالی‌که نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی نجات‌بخش بسیاری از دولت‌ها و کشورهاست.

سلیمانی بیان کرد: قطعاً آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی پاسخ دشمنی‌ها با ملت ایران را خواهند گرفت همانطور که تاکنون بی‌پاسخ نمانده است، از طرفی جنایات رژیم صهیونیستی در جهان اسلام زیاد بوده و باید حتماً پاسخ آن را دریافت کنند.

وی افزود: خوشبختانه انقلاب اسلامی در مسیر خود مستحکم و سازنده رو به جلو پیش می‌رود و تفکر انقلاب اسلامی در دنیا با استقبال خوب از سوی ملت‌های آزاده مواجه است، بنابراین با تکیه بر این قدرت سالم و بزرگ می‌توان بشر گرفتار شده در معنویت را نجات داد، زیرا روزهای خوشی در انتظار ملت ایران است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه گفت: چهارمحال و بختیاری در سایه این مجمع با هماهنگی دستگاه‌های مسئول توانسته مردم را به میدان بیاورد، گرچه مشکلات زیادی در استان حاکم است اما باید در راستای رفع آن‌ها گام برداشت، از طرح‌های ارائه شده به صورت مادی و معنوی حمایت‌ها صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: آنچه مهم بوده مسئله جهاد تبیین است که باید با جوانان راجع به استان، کشور و مسائل دنیا صحبت شود تا از اتفاقاتی که در حال رخ دادن است مطلع شوند، همچنین برای طرح موضوع خودکشی الگوسازی و ملی کردن آن باید انجام شود.

سلیمانی در پایان با اشاره به اینکه برای ۱۱ هزار و ۳۰۰ محله مردم‌سالار برنامه‌هایی در سطح کشور وجود دارد، گفت: اعتبارات خوبی در سال جاری برای محلات اسلامی اختصاص یافته که استان بخشی از سهم خود را دریافت کرده است، همچنین تفاهم‌نامه‌ای با دولت در راستای محلات حاشیه‌ای امضا شده است.

انتهای پیام
captcha