لازمه جهاد تبیین تکیه بر منابع موثق است
کد خبر: 4110271
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
مدرس حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی:

لازمه جهاد تبیین تکیه بر منابع موثق است

مدرس حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی گفت: لازمه جهاد تبیین آگاه بودن از مسائل و تکیه بر منابع موثق است.

لازمه جهاد تبیین تکیه بر منابع موثق استبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی، اشرف عبدالعلی‌زاده، مدرس حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی در مراسم عزاداری حضرت فاطمه(س) در مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه، با اشاره به آیه تطهیر، گفت: علم لدنی و الهی اهل بیت(ع)، آن‌ها را از خطا باز می‌دارد و دارای عصمت هستند.

وی اضافه کرد: برای دست‌یابی به علم الهی باید تلاش کنیم و بدانیم که غفلت، انسان را از رسیدن به این مسئله باز می‌دارد و لذا زندگی مؤمنانه به ما کمک می‌کند تا به علم الهی دست پیدا کنیم.

مدرس حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به لزوم عمل به جهاد تبیین گفت: لازمه جهاد تبیین آگاه بودن از مسائل و تکیه بر منابع موثق است، همانند حضرت زهرا(س) که در جهاد تبیین علمدار و الگو هستند.

وی نوحه‌خوانی، عزاداری، گریه کردن و خطبه‌خوانی را از روش‌های حضرت زهرا(س) برای افشای چهره دشمنان بیان کرد و افزود: همه فعالیت‌های حضرت زهرا(س) در جهت تبیین و افشای توطئه‌های دشمنان بود، لذا استدلال‌های حضرت در برابر غاصبین برای ما باید سرمشق باشد.

عبدالعلی‌زاده با تأکید بر لزوم حفظ ارزش‌های دینی و ملی بیان کرد: باید نیازها و سؤالات جامعه را بشناسیم و برای آن‌ها جواب دقیق پیدا کنیم و با توجه به گستره اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی و حقیقی، آنچه را که یاد گرفتیم، نباید فقط برای خودمان باشد بلکه لازم است برای دیگران نیز بازگو و تبیین کنیم.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) در مسجد مدینه برای دفاع از ولایت به آیاتی که در شأن اهل بیت(ع) نازل شده بود استدلال کردند و لذا حضرت اخلاق، احساس، عقل و استدلال را در این زمینه به کار بستند.

مدرس حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی بیان کرد: حضرت زهرا(س) دارای اخلاق و فضائل فراوانی بودند و همین امر موجب شد مردم به سیره حضرت جذب بشوند و حضرت افرادی را که دارای اوصاف نیکو و پسندیده بودند مورد تشویق قرار می‌دادند.

انتهای پیام
captcha