پخش برش‌هایی از سخنان آیت‌الله جوادی‌آملی در «سروش هدایت» + صوت
کد خبر: 4115112
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲

پخش برش‌هایی از سخنان آیت‌الله جوادی‌آملی در «سروش هدایت» + صوت

برش‌هایی از سخنرانی و تفسیر مفسر و عارف گرانقدر آیت‌الله جوادی‌آملی در برنامه رادیویی سروش هدایت ارائه می‌شود.

سروش هدایت

به گزارش ایکنا، سروش هدایت عنوان ویژه‌برنامه شبانگاهی رادیو قرآن است که طی آن قطعاتی از سخنرانی‌ها و دروس آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی، مفسر قرآن ارائه می‌شود.

در این برنامه شامگاه گذشته، 25 دی‌ماه به بیان نکات تفسیری آیات 15 تا 36 سوره مبارکه نازعات پرداخته شد. وی تأکید کرد: براساس فرمایش پیامبر اکرم(س) هر فردی که قصه موسی(ع) را می‌شنود و در آن تأمل می‌کند باید از نقص به کمال عبور کند و از عیب به صحت برسد.

آیت‌الله جوادی آملی اضافه کرد: گاهی آلودگی مادی است و گاهی نیز مربوط به فکر و عقیده است به طوری که عقاید بد در قرآن نیز نوعی آلودگی خطاب می‌شود، چون در قرآن آمده است «إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ» و این نجاست از آن باب است. در آیه 18 سوره نازعات آمده است «فَقُلْ هَلْ لَكَ إِلَى أَنْ تَزَكَّى» که «تزَكَّى» در اینجا به معنای رشد و نمو کردن و پاک شدن است.

این مفسر قرآن با تأکید بر اینکه اگر انسان، روح قوی داشته باشد، از عقل نظر که اندیشه‌ورز است و عقل عمل که انگیزه‌ورز است، توأمان استقاده می‌کند، بیان کرد: اما اگر عقل عمل که نیروی اجرایی است و نه تقنینی، ضعیف باشد، هیچ چیزی آن را درمان نمی‌کند.

وی ادامه داد: اگر روح قوی باشد به مجرد اینکه آیه‌ یا روایتی از معصوم(ع) را شنید و فتوایی از مرجع تقلیدی را دید، عمل می‌کند و اینجاست که علم صد در صد اثر دارد، چون عقل عملی منتظر است ببیند عقل نظری چه می‌گوید.

کد

یادآور می‌شود، برنامه سروش هدایت كاری از گروه علوم قرآنی رادیو قرآن است که شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت 22:05 به مدت 20 دقیقه به روی آنتن این شبکه رادیویی(موج FM ردیف 100 مگاهرتز) می‌رود.

انتهای پیام
captcha