اثرگذاری شهید سلیمانی تا نسل‌ها باقی خواهد ماند
کد خبر: 4115419
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰
سیدحسن نصرالله:

اثرگذاری شهید سلیمانی تا نسل‌ها باقی خواهد ماند

دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم جایزه جهانی شهید سلیمانی، با بیان اینکه در دل شهید سلیمانی جایی برای ترس نبود، گفت: این شهید بزرگوار، فراتر از مکان بود و اثرگذاری‌اش تا نسل‌ها باقی خواهد ماند.

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان

به گزارش ایکنا، به نقل از العهد، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، امشب، 27 دی‌ماه در مراسم جایزه جهانی ادبیات مقاومت شهید سلیمانی درخصوص نقش و جایگاه شهیدان، گفت: ویژگی فرماندهان شهید در طول تاریخ، جایگاه آن‌ها و الهام‌بخشی آن‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه شهیدان در صدر اسلام و دوران معاصر ما کسانی هستند که پیروزی‌ها را رقم زده‌اند، اظهار کرد: شهیدان در لبنان، غزه، فلسطین، عراق، یمن و سوریه کسانی هستند که موفقیت‌ها و دستاوردها را رقم زده‌اند، از زمان و مکان فراتر می‌روند و تا قیامت بر بشریت تأثیر می‌گذارند.

نصرالله درباره سردار شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی فراتر از مکان بود. او شهیدی در سطح امت اسلام و جهان بود و اثرگذاری او تا نسل‌ها باقی خواهد ماند. شهید سلیمانی، فرمانده‌ای بزرگ برای شکست داعش و «اسرائیل بزرگ» بود. در دل سلیمانی جایی برای ترس نبود. او به سمت مرگ می‌رفت و اهل ریسک بود. او در میان گلوله‌ها و موشک‌ها راه می‌رفت. 

وی تأکید کرد: یکی از وظایف ما این است که الگوسازی کنیم و برای همه نسل‌ها الهام‌بخش باشیم. برای این منظور ما نیازمند وجود چنین فرماندهانی هستیم و در بسیاری از عرصه‌ها لازم است که زندگینامه فرماندهان شهید را همچون یک ثروت معنوی و ملی بدانیم و آن را نسل به نسل منتقل کنیم. هرچند که ما این کار نه به خاطر این شهیدان، بلکه به خاطر خودمان انجام می‌دهیم.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخاب رئیس جمهور لبنان و خلأ موجود در این زمینه، ادامه داد: همه می خواهند خلأ سیاسی برای تشکیل دولت پایان یابد و اوضاع به روال عادی خود بازگردد.

وی با بیان اینکه وضعیت امروز پارلمان به گونه‌ای است که چندین جناح در پارلمان وجود دارد، اما هیچ‌کدام از آن‌ها اکثریت را در اختیار ندارند، اظهار کرد: هیچ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کدام از گروه‌ها به دنبال این نیستند که خلأ ریاست جمهوری ادامه داشته باشد. البته این حق هر گروهی است که بگوید رئیس جمهوری که نزدیک به حزب‌الله باشد را نمی‌خواهد ولی ما هم این حق را داریم که بگوییم رئیس جمهوری را می‌خواهیم که از پشت به مقاومت خنجر نزند.

نصرالله درخصوص تشکیل دولت موقت، بیان کرد: ما در هفته‌های قبل تلاش‌های زیادی برای تشکیل دولت انجام دادیم، ولی دولت تشکیل نشد. باور ما این است که دولت موقت حق دارد برای تصمیم‌گیری در حدود مسائل فوری و ضروری که قابل تعویق نیست، تشکیل جلسه دهد. ما تحت فشار مسائل مردم هستیم، موضوع به اعتقاد، وجدان، احساس مسئولیت و نیازهای مردم مربوط می‌شود و به همین خاطر است که در جلسات شرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر در جلسه شورای وزیران شرکت نمی‌کردیم، همه رسانه‌ها و گروه‌های سیاسی و نویسندگان مزدور فقط حزب‌الله را مسئول اختلال در تأمین داروهای سرطان، دیالیز و پرشدن شهرها و روستاها از زباله معرفی می‌کردند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به بحران سوخت در لبنان و کمکی که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند برای حل این مشکل کند، گفت: ما از ایران خواستیم به لبنان در تأمین سوخت کمک کند. ایرانی‌ها با درخواست ما موافقت کردند و آقای عبداللهیان در سفری که به بیروت داشت، بر این موضوع تأکید کرد.

وی ادامه داد: ایران دارای فناوری هسته‌ای و صنایع مدرن است با این حال، در لبنان یک نماینده است که اطلاعاتش در این سطح است که ایران کشوری درمانده محسوب می‌شود، تا جایی که اگر آینه ماشینی شکسته شود، نمی‌تواند آن را تعویض کند.

نصرالله اظهار کرد: تأکید می‌کنم که پیشنهاد تأمین سوخت از ایران همچنان پابرجاست اما این آمریکا است که مانع اجرایی شدن این پیشنهاد می‌شود. آمریکایی‌ها مانع اجرای پیشنهاد ایران شدند و به مقامات لبنانی اطلاع دادند که پذیرش کمک سوخت ایران خط قرمز است.

وی خطاب به گروه‌های سیاسی لبنانی که با آمریکایی‌ها همسو هستند، گفت: ما فرصتی برای حل بحران سوخت داریم و شما به عنوان هم‌پیمانان آمریکا از رابطه خود با این کشور بهره ببرید تا برای سوخت ایران استثنایی ایجاد کنید. در این صورت من به شما تضمین می‌دهم که کشتی‌های سوخت ایران به سمت لبنان حرکت می‌کنند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان خطاب به این گروه‌ها گفت: ولی فقیه ما را بزرگ می‌داند و هر روز هم این موضوع ثابت می‌شود. اما شما در مقابل آمریکا، عربستان و قدرت‌های دیگر چه جایگاهی دارید؟ بزرگ هستید؟ بنده هستند؟ ابزار هستید؟ چه هستید؟

انتهای پیام
captcha