راهپیمایی 22 بهمن قوی‎ترین پاسخ به مدعیان فروپاشی ایران بود
کد خبر: 4122594
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
سیدحسن نصرالله:

راهپیمایی 22 بهمن قوی‎ترین پاسخ به مدعیان فروپاشی ایران بود

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی چهل و‌چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: راهپیمایی 22 بهمن در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قوی‌ترین پاسخ به کسانی است که از فروپاشی ایران صحبت می‌کنند.

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب اللهبه گزارش ایکنا به نقل از المنار، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی امروز خود در جشنواره «شهادت و پیروزی» به مناسبت سالگرد شهادت سید عباس موسوی، شیخ راغب حرب و شهید عماد مغنیه معروف به حاج رضوان در لبنان، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به رهبر انقلاب، مراجع تقلید و ملت ایران تبریک گفت و اظهار کرد: کشورهای غربی راهپیمایی میلیونی ملت ایران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب را نادیده گرفتند؛ اما زمانی که ده‌ها نفر از مردم تظاهرات می‌کنند، بازتاب رسانه‌ای به آن می‌دهند.

وی افزود: کسانی که شرط بسته‌اند که نظام در ایران سقوط می‌کند؛ به ویژه صهیونیست‌ها، در محاسباتشان اشتباه کرده‎اند و من به آن‌ها می‌گویم روی فروپاشی جمهوری اسلامی ایران حساب باز نکنید.

دبیرکل حزب‌الله اظهار کرد: راهپیمایی 22 بهمن در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران قوی‌ترین پاسخ به کسانی است که از فروپاشی ایران صحبت می‌کنند.

نصرالله در ادامه با بیان این که شهدا، با وجود تمامی سختی‎‌ها و مشکلات، گزینه مقاومت را برگزیدند، تصریح کرد: از خون شهدا دستاوردهای بزرگی در لبنان کسب شده که از آن جمله آزادی لبنان، آزادی اسرا و صلح داخلی بوده است و این کشور از سال 2019 به شکل جدیدی دستاوردهایش مورد هدف قرار گرفته و تلاش شد تحت سلطه آمریکا قرار بگیرد.

مهم‌ترین وظیفه ما حفظ دستاوردهای شهداست

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: از خون شهدای ما دستاوردهای زیادی حاصل شد. همچنین تضعیف دشمنی چون اسرائیل و پروژه‌های این رژیم دستاوردهایی است که به برکت خون رهبران شهید ما حاصل شده است؛ بنابراین حفظ دستاوردهای خون رهبران شهید وظیفه همه است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا همواره اذعان می‌کرد که سقوط نظام‌ها فقط نیازمند تأثیرگذاری بر افکار عمومی و از بین بردن اعتماد عمومی آنان به رهبرانشان است و این تفکر را امروز دولت جو بایدن دنبال می‌کند.

راهپیمایی 22 بهمن قوی‎ترین پاسخ به مدعیان فروپاشی ایران بود

وی گفت: ما مقابل چالش رویارویی با ابزارهای رسانه‌ای، سیاسی و اقتصادی آمریکا  و در رأس آن قیمت دلار هستیم و و آنچه آمریکایی‌ها را در سیاست‌هایشان پیش می‌برد، وجود فساد و اشتباه در مدیریت کشورهای مورد هدف است.

نصرالله زلزله ترکیه و سوریه را مهم‌ترین حادثه دو هفته اخیر در منطقه دانست و گفت: در چنین شرایطی باید اختلافات سیاسی را کنار گذاشت و برای نجات افراد زیر آوار و بازگرداندن آنان به خانواده‌هایشان تلاش کرد. از همه می‌خواهیم کمک کنند تا زلزله‌زدگان به زندگی عادی خود بازگردند.

تبعیض در برخورد با زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: در این آزمون انسانی شاهد تبعیض و دوگانگی در برخورد با زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه بودیم و دولت آمریکا یک بار دیگر شکست خورد و چهره و حقیقت متوحشانه آن نمایان شد و ما دیدیم چگونه جامعه بین‌الملل و بسیاری از کشورها و رسانه‌ها در برابر قربانیان زلزله در ترکیه و سوریه چگونه عمل کردند و این بیانگر سقوط وحشتناک انسانیت است.

وی تأکید کرد: دولت آمریکا در نخستین روزهای زلزله، مردم سوریه را رها کرد تا بمیرند و پس از 9 روز تحریم‌های محدودی را که به قانون سزار(تحریم سوریه) مربوط می‌شود، برداشت.

وی با بیان این که امکان وقوع زلزله در لبنان نیز وجود دارد، تصریح کرد، همه دولت ها به دنبال تدوین برنامه امداد و نجات در برابر زلزله هستند، حتی اگر دولت موقت باشد. هر کشوری می‌تواند برای کاهش تلفات انسانی، برنامه زلزله تدوین کند. دولت و شهرداری‌ها باید در خصوص ساختمان‌های ترک خورده در لبنان ابتکار عمل نشان دهند.

سید حسن نصرالله گفت: بر اساس پیش‌بینی کارشناسان، لبنان با چالش جدیدی در زمینه وقوع زلزله روبرو است. لبنان علیرغم توانمندی‌های اندک خود می‎تواند برنامه‎های احتیاطی و جامعی را برای مقابله با احتمال وقوع زلزله ترسیم کند. از جمله اولین اقداماتی که باید توسط دولت در نظر گرفته شود، بازسازی ساختمان‌های ترک خورده است.

انتهای پیام
captcha