اعلام جزئیات مرحله دانشگاهی جشنواره قرآنی وزارت بهداشت
کد خبر: 4124230
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

اعلام جزئیات مرحله دانشگاهی جشنواره قرآنی وزارت بهداشت

رئیس اداره قرآن و عترت(ع) دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: مرحله دانشگاهی بیست‌وهفتمین دوره‌ جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در بخش‌ها و رشته‌های مختلف فردا، ششم اسفندماه با برگزاری برخی رشته‌های آوایی در دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری به پایان می‌رسد.

جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی

مریم امیدی، رئیس اداره قرآن و عترت(ع) دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه مرحله دانشگاهی بیست‌وهفتمین دوره‌ جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در بخش‌ها و رشته‌های مختلف فردا، ششم اسفندماه با برگزاری برخی رشته‌های آوایی در دانشگاه علوم پزشکی استان به پایان می‌رسد، اظهار کرد: این جشنواره با برپایی مسابقات در رشته‌هایی چون حفظ، صحیح‌خوانی و نماز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برخی دیگر از رشته‌های بخش آوایی به‌صورت مجازی و با ارسال فیلم و صوت از سوی متسابقان برگزار و داوری می‌شود؛ همچنین آزمون‌های کتبی بخش معارفی اوایل اسفندماه همزمان با سراسر کشور برگزار شد و مسابقات بخش پژوهشی، فناوری و تولیدات رسانه‌ای و هنری نیز به‌صورت مجازی و با ارسال آثار به سامانه مسابقات برگزار می‌شود.

امیدی با تصریح اینکه در مجموع حدود 1900 نفر در بیست‌وهفتمین دوره‌ جشنواره قرآن و عترت(ع) در استان شرکت داشتند تنوع و گستردگی رشته‌ها را یادآور شد و بیان کرد: علاوه بر دانشگاهیان فعال در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ، تفسیر و ...، افراد توانمند در حوزه‌های هنری، تولیدی و پژوهشی و علاقه‌مند به مباحث دینی نیز می‌توانند در بیست‌وهفتمین دوره از جشنواره قرآنی هدهد آثار خود را ارائه کنند.

رئیس اداره قرآن و عترت(ع) دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: در بیست‌و ششمین دوره جشنواره قرآنی وزارت بهداشت، بیش از پنج هزار و ۹۴ نفر از دانشگاه علوم پزشکی استان برای شرکت در ۵۴ رشته مرحله دانشگاهی ثبت‌نام کردند، از این تعداد، ۱۷۴ نفر دانشجو، ۴۴ نفر استاد و چهار هزار و ۸۷۶ نفر کارمند بودند که در مجموع یک‌هزار و ۸۴۱ نفر مرد و سه هزار و ۲۵۳ زن شرکت داشتند.

امیدی گفت: پس از داوری مرحله دانشگاهی این جشنواره، ۴۳ اثر به‌عنوان برگزیده انتخاب و معرفی شد و ۲۲ اثر به مرحله کشوری راه یافت که در مرحله کشوری نیز ۱۱ دانشگاهی استان شامل پنج کارمند، چهار دانشجو و دو استاد حائز مقام‌های اول تا پنجم شدند.

انتهای پیام
captcha