دستگاه‌ها برای برپایی محافل جزءخوانی ماه رمضان پای کار بیایند
کد خبر: 4128277
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
امام‌جمعه شهرکرد:

دستگاه‌ها برای برپایی محافل جزءخوانی ماه رمضان پای کار بیایند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام با تأکید بر تلاش برای برپایی هر چه باشکوه‌تر محفل جزءخوانی در مصلی شهرکرد، گفت: می‌طلبد که همه دستگاه‌های متناظر اعم از استانداری، فرمانداری، شهرداری و دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی در مسیر برپایی این محفل همکاری داشته باشند و حمایت و کمک کنند.

نشست هماهنگی برنامه جزءخوانی قرآن

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه شهرکرد امروز، ۲۴ اسفندماه در «نشست هماهنگی برنامه جزءخوانی ماه مبارک رمضان در شهرکرد» که با حضور مدیران کل تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش و رؤسای قرآنی تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از نمایندگان ادارات فرهنگی استان برگزار شد با اشاره به اینکه همه نسبت به نشر معارف قرآن در سطح فهم و عمل به آموزه‌ها مکلف هستیم، اظهار کرد: شعائر ناظر بر برنامه‌ها و محافل و هیئات قرآنی است که در مرئا و منظر همگان قرار دارد و باید جدی گرفته شود و مطرح باشد.

وی با ذکر اینکه جزءخوانی روزانه ماه مبارک رمضان یکی از مصادق ترویج شعائر قرآنی است، ادامه داد: برنامه‌های جزءخوانی قرآن پیش از کرونا و پس از رفع این بلیه با قدرت و قوت چه در منازل و محلات و چه در سطح مساجد و مصلی‌ها در استان برگزار شده است و بسیاری از خانواده‌ها برنامه‌های روزانه خود را با ساعات پخش محافل جزءخوانی وفق می‌دهند تا از این محفل معنوی ماه مبارک بهره‌مند شوند.

نکونام با تصریح اینکه این نشست با هدف برپایی هر چه باشکوه‌تر محفل جزءخوانی در مصلی شهرکرد برپا شده است، گفت: می‌طلبد که تمامی دستگاه‌های متناظر اعم از استانداری، فرمانداری، شهرداری و دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی در مسیر برپایی این محفل همکاری داشته باشند و حمایت و کمک کنند.

امام‌جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه نه فقط اهالی شهرکرد بلکه همه مردم استان از برنامه جزءخوانی روزانه در مصلی شهرکرد که از تلویزیون پخش می‌شود بهره‌مند می‌شوند، افزود: شایسته است که مشکلات و موانع برپایی این محفل معنوی با هم‌افزایی و همفکری دستگاه‌ها حتی‌الامکان برطرف شود و محفلی در خور شأن والای قرآن در طول ماه مبارک برگزار شود.

نکونام بیان کرد: خوشبختانه اراده جدی برای برپایی این محفل قرآنی محوری و استانی وجود دارد و سختی‌ها نیز بر اجر کار می‌افزاید؛ از دستگاه‌ها انتظار می‌رود که از هر ظرفیتی که می‌توانند در راستای برپایی بهتر محفل جزءخوانی به میدان بیاورند تا شاهد برگزاری یک محفل در تراز باشیم.

وی با اشاره به برگزاری محافل تفسیر قرآن در کنار تلاوت، تصريح کرد: متأسفانه بسیاری از ما از برکات و فرصت ماه مبارک محروم هستیم و می‌طلبد که این موضوع نیز در برنامه‌های صدا و سیمای استان دیده شود و از فرصت حضور استاد تفسیر بهره‌مندی حداکثری صورت بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان در پایان گفت: غفلت از برکات و ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان و به‌ویژه تلاوت و تفسير قرآن کریم سراسر خسارت است و لذا باید تلاش کنیم که آحاد جامعه از این فرثت معنوی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha