محمود قلی‌پور، فعال قرآنی چهارمحال‌وبختیاری درگذشت
کد خبر: 4128722
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۵

محمود قلی‌پور، فعال قرآنی چهارمحال‌وبختیاری درگذشت

محمود قلی‌پور، فعال قرآنی و مدیر خانه قرآن حضرت ولی‌عصر(عج) روستای بهرام‌آباد شهرستان شهرکرد روز گذشته در یک سانحه تصادف دار فانی را وداع گفت.

درگذشت چهره قرآنی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، محمود قلی‌پور، فعال قرآنی و مدیر خانه قرآن حضرت ولی‌عصر(عج) روستای بهرام‌آباد شهرستان شهرکرد روز گذشته، 26 اسفندماه در یک سانحه تصادف دار فانی را وداع گفت.

مرحوم قلی‌پور علاوه بر فعالیت‌های قرآنی پررنگ و تأثيرگذار به‌عنوان مؤسس و مسئول هیئت محبان‌المهدی(عج)، عضو مؤسسان و هیئت مدیره مرکز نیکوکاری و خیریه کریمه اهل‌بیت(س) در راستای ترویج فرهنگ قرآن و اهل‌بیت‌(ع) بانی خدمات فرهنگی و اجتماعی فراوانی بوده است.

مراسم تشییع و تدفین مرحوم محمود قلی‌پور امروز، ۲۷ اسفندماه از مقابل مسجد جامع به سمت آرامستان روستای بهرام‌آباد برگزار می‌شود.

در همین خصوص، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا عرفان‌نژاد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد با تسلیت درگذشت این فعال قرآنی به خبرنگار ایکنا گفت: فقدان این چهره فعال قرآنی استان حقیقتاً مایه تأثر شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی پررنگ مرحوم قلی‌پور در خانه قرآن حضرت ولی‌عصر(عج)، افزود: به پاس تلاش‌های این فعال قرآنی روستای بهرام‌آباد، این خانه قرآنی به‌عنوان یکی از مراکز قرآنی فعال شهرستان معرفی و چندی پیش در دورهمی قرآنیان شهرستان شهرکرد تجلیل شد که ۲ روز قبل و پس از بازگشت از مشهد مقدس، هدیه مرکز قرآنی برتر شهرستان را دریافت کرد.

عرفان‌نژاد با تأکید بر نقش تأثيرگذار این چهره قرآنی در زادگاهش روستای بهرام‌آباد در راستای ترویج و آموزش قرآن کریم، بیان کرد: مرحوم قلی‌پور دغدغه فراوانی برای تربیت نوجوانان مستعد داشت و جلسات هفتگی مستمری برای قرآن‌آموزان نوجوان برگزار می‌کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد تصریح کرد: وی همچنین جلسات تفسیر و تدبر در قرآن کریم را ویژه بزرگسالان و با حضور مدرسان تدبر برگزار می‌کرد؛ مرحوم قلی‌پور خدمات بسیاری نیز در حوزه کمک به خانواده‌های نیازمند و راه‌اندازی مرکز خیریه و نیکوکاری داشته و نیز در حل مسائل مبتلا به مردم از قبیل حل اختلافات همواره تلاش داشته است.

عرفان‌نژاد در پایان گفت: متأسفانه جامعه قرآنی استان چهره‌ای را از دست داده است که تلاش‌ گسترده‌ای در اشاعه فرهنگ و معارف قرآنی و دینی داشته و فرزندان متدین و قرآنی آن مرحوم نیز در این عرصه یاری‌گر پدر بودند.

خبرگزاری ایکنا این ضایعه را به جامعه قرآنی استان و خانواده مرحوم قلی‌پور تسلیت می‌گوید و برای آن مرحوم، رحمت و غفران واسعه الهی را خواستار است.

انتهای پیام
captcha