واکنش حماس به شهادت یک جوان فلسطینی
کد خبر: 4130797
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

واکنش حماس به شهادت یک جوان فلسطینی

یک جوان فلسطینی سحرگاه امروز شنبه در نزدیکی مسجدالاقصی در قدس اشغالی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید، جنبش حماس ضمن محکومیت این اقدام آن را در راستای تلاش صهیونیست‌ها برای ایجاد جنگ مذهبی توصیف کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، صهیونیست‌ها مدعی هستند که این جوان در نزدیکی مسجدالاقصی بازداشت شد اما وی سلاح یکی از نظامیان را گرفته و به او شلیک کرد و در نتیجه درگیری وی کشته شده است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحرونوت»، شهید «محمد العصیبی» (26 ساله)، اهل شهرک «حوره» در نقب اشغالی است.

منابع محلی گفته‌اند: نظامیان اشغالگر اسرائیلی با توسل به زور قصد اخراج نمازگزاران و اعتکاف کنندگان در مسجدالاقصی را داشتند که در پی آن اوضاع در این مسجد به شدت متشنج شد.

پس از تیراندازی نظامیان صهیونیستی به سمت این جوان فلسطینی، جوانان فلسطینی در چندین منطقه در قدس اشغالی با اشغالگران درگیر شدند.

فلسطینیان با ترقه و کوکتل مولوتف به ایست بازرسی شعفاط در قدس اشغالی حمله کردند.

هم‌زمان با نزدیک شدن عید یهودی پسح، رژیم اشغالگر صهیونیستی به دنبال هر بهانه‌ای برای خالی کردن مسجدالاقصی از وجود نمازگزاران و اعتکاف کنندگان است و تمامی این ادعاهای پوچ و واهی برای این است که بهانه‌ای برای تخلیه کامل مسجدالاقصی و فراهم کردن زمینه تعرض دسته‌جمعی یهودیان به این مسجد به مناسبت عید پسح در هفته آینده داشته باشند.

از سویی سخنگوی حماس شامگاه جمعه در گفتگوی مطبوعاتی در پی شهادت این جوان فلسطینی در مقابل یکی از دروازه‌های مسجدالاقصی ضمن محکومیت این جنایت صهیونیست‌ها اعلام کرد «شلیک به سمت جوان فلسطینی مقابل یکی از دروازه‌های مبارک مسجدالاقصی، بخشی از جنگ دینی اشغالگران ضد ملت و مقدسات فلسطین است.»

حازم قاسم در ادامه گفت: «اشغالگران پس از حضور گسترده امروز نمازگزاران فلسطینی در صحن‌های منتهی به مسجدالاقصی برای ادای نماز جمعه درصدد انتقام‌اند.»

وی در نطق مطبوعاتی خود اعلام کرد «خون جوان فلسطینی به اوج‌گیری مبارزه، ضد یهودی‌سازی قدس سرعت خواهد بخشید و هویت فلسطینی، عربی و اسلامی مسجدالاقصی را حفظ خواهد کرد.»

انتهای پیام
captcha