برگزاری کارگاه‌های تخصصی توانمندسازی دانش‌بنیان در نمایشگاه قرآن + فیلم
کد خبر: 4131297
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

برگزاری کارگاه‌های تخصصی توانمندسازی دانش‌بنیان در نمایشگاه قرآن + فیلم

بخش نوآوری و دانش‌بنیان نمایشگاه قرآن کارگاه‌های توانمندسازی در این حوزه را در محورهایی همچون هوش مصنوعی و آینده فعالیت‌های قرآنی، تفکر و سواد رسانه، زنجیره ارزش محصولات قرآنی، ایده‌پردازی و کسب و کار و ... برگزار می‌کند.

برگزاری کارگاه‌های تخصی توانمندسازی دانش‌بنیان در نمایشگاه قرآن + فیلم

به گزارش ایکنا، بخش ‌نوآوری ‌و ‌دانش‌بنیان‌ قرآنی در سی‌اُمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از یکشنبه 13 فروردین‌ماه کارگاه‌های تخصصیِ توانمندسازی در حوزه دانش بنیان را آغاز کرده و تا چهارشنبه 23 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

این کارگاه‌ها به دو صورت حضوری و مجازی و در محورهایی همچون هوش مصنوعی و آینده فعالیت‌های قرآنی، تفکر و سواد رسانه، زنجیره ارزش محصولات قرآنی، ایده‌پردازی و کسب و کار، دانش بنیان چرا و چگونه و توسعه صادرات محصولات قرآنی برگزار می‌شود.

این کارگاه‌ها با حضور اساتیدی همچون محمدرضا الهی، حسین حق‌پناه، حمید افسری، کامیار محبوبیان، علی تهرانچی، سیاوش صلواتیان و محسن احمدوند برپا می‌شود.

متقاضیان حضور در این کارگاه‌ها به صورت مجازی و دریافت لینک جلسه به کانال https://eitaa.com/taharoshd مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش اولین کارگاه از این مجموعه یکشنبه‌شب 13 فروردین‌ماه با عنوان هوش مصنوعی و آینده فعالیت‌های قرآنی برگزار شد.

در این کارگاه محمدرضا الهی، از فعالان قرآنی و مدیر طرح «بالقرآن» با اشاره به لزوم بهره‌گیری از هوش مصنوعی در فعالیت‌های قرآنی گفت: عناوینی مانند داده‌کاوی و تحلیل متن، کشف الگوها و شبکه‌های ارتباطی مفاهیم و معانی، ترجمه قرآن، تدبر در آیات قرآن، تفسیرهای کاربردی و تطبیقی و... به عنوان برخی از فعالیت‌هایی است که هوش مصنوعی به عنوان پژوهشگر قرآنی یا دستیار پژوهشگر قرآنی می‌تواند انجام دهد.

وی افزود: توسعه فناوری هوش مصنوعی در صورت غفلت و عقب‌افتادگی ما از این فناوری، می‌تواند بزرگ‌ترین تهدید برای جوامع‌ اسلامی باشد.

از جمله مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این کارگاه به شرح زیر است:

  • هوش مصنوعی، اعجاز قرآنی و اعجاز علمی؛ مانند کشف و تطبیق موضوعات علمی مطرح در قرآن
  • هوش مصنوعی و هنر قرآنی
  • هوش مصنوعی و موسیقی و اشعار قرآنی
  • هوش مصنوعی قاری قرآن و دستیار قاریان قرآنی
  • هوش مصنوعی داوری فعالیت‌های قرآنی
  • هوش مصنوعی و آینده پژو‌هش‌های علوم انسانی - اسلامی و قرآنی
  • هوش مصنوعی و آینده شبکه‌های اجتماعی
  • هوش مصنوعی به عنوان کارشناس و مشاور دینی و قرآنی

    یادآور می‌شود بخش نوآوری و دانش‌بینان قرآنی سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در شبستان اصلی مصلای امام خمینی (ره) ستون ۷۲ تا ۲۶ فروردین‌ماه از ساعت ۱۷ الی ۲۴ پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام
captcha