نگاهی به بخش نوآوری قرآنی؛ از بازدید ویژه تا آشنایی با متاورس
کد خبر: 4131678
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
سیدیاسر ساجدی تبیین کرد:

نگاهی به بخش نوآوری قرآنی؛ از بازدید ویژه تا آشنایی با متاورس

مدیر بخش نوآوری و دانش‌بنیان قرآنی ضمن معرفی بخش‌های مختلف این بخش، به دایر شدن میز خدمت و نیز انتشار فراخوان بازدید ویژه اشاره کرد و گفت: در بازدید ویژه خدمات که نیاز به ثبت نام دارد، خدمات متنوعی برای فعالان قرآنی و مدیران موسسات در نظر گرفته شده است.

نگاهی به بخش نوآوری قرآنی

سیدیاسر ساجدی، مدیر بخش نوآوری و دانش‌بنیان قرآنی سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا به معرفی برنامه‌های این بخش در ایام برگزاری این رویداد بین‌المللی پرداخت و گفت: این بخش با مشارکت سازمان دارالقرآن الکریم و معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد دایر شده است.

وی افزود: امسال حدود 30 مجموعه مردمی در بخش نوآوری حضور دارند که خوشبختانه با استقبال خوبی هم مواجه شده است. در این دوره تلاش شده است تا دعوت از بازدیدکننده به صورت نقطه‌زن باشد تا با بیشترین بازدهی همراه باشد.

ساجدی تصریج کرد: یکی از برنامه‌های جذاب امسال برگزاری مرحله نیمه نهایی و فینال جایزه نوآوری طاها است که در روزهای پایانی نمایشگاه برگزار می‌شود. با مشخص شدن فینالیست‌ها گام آخر این رویداد را با همکاری شبکه قرآن و در قالب برنامه‌ای شبیه برنامه میدان شبکه سه در حوزه فعالیت‌های قرآنی برگزار خواهیم کرد.

فصل نوآوری

وی در ادامه به معرفی برنامه‌ای با عنوان «فصل نورآوری» پرداخت و افزود: این برنامه پیش‌رویدادی برای رویداد طلوع برکت است و با موضوع نوآوری و تحول در نمایشگاه قرآن کریم برگزار خواهد شد.

ساجدی افزایش نقش‌آفرینی نمایشگاه قرآن در توسعه و رونق کسب و کارهای زيست بوم قرآنی را از جمله اهداف این برنامه برشمرد و افزود: ارائه راهکار برای مشارکت حداکثری فعالان قرآنی در برگزاری نمایشگاه، ایده‌‏پردازی در راستای مردمی‌سازی نمایشگاه، بهینه‌سازی و ارتقاء وجه بین‌المللی نمایشگاه، ایده‌های خلاق و فناورانه کم‌هزینه و پر‌بازده در برگزاری نمایشگاه و بهبود کنش‌گری موثر دستگاه‌های دولتی جهت اعتلای نمایشگاه از جمله محورها و اهداف این رویداد و مسابقه قرآنی است.

مدیر بخش نواوری و دانش‌بنیان قرآنی در مورد نحوه حضور در این رویداد، تصریح کرد: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و شرکت در مسابقه ایده‌پردازی قرآنی که تحت عنوان‌برنامه فصل نوآوری برگزار می‌شود، می‌توانند از طریق آدرس https://survey.porsline.ir/s/2XAAeyY اقدام لازم را به عمل بیاورند.

برگزاری کارگاه مرتبط با نوآوری قرآنی

ساجدی در ادامه تصریح کرد: از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در بخش نوآوری و دانش‌بنیان قرآنی نمایشگاه سی‌اُم برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی است، این کارگاه‌ها به دو صورت حضوری و مجازی و در محورهایی همچون هوش مصنوعی و آینده فعالیت‌های قرآنی، تفکر و سواد رسانه، زنجیره ارزش محصولات قرآنی، ایده‌پردازی و کسب و کار، دانش بنیان؛ چرا و چگونه و توسعه صادرات محصولات قرآنی برگزار می‌شود.

وی در مورد اساتید حاضر در این کارگاه‌ها اظهار کرد: این کارگاه‌ها با حضور اساتیدی همچون محمدرضا الهی، حسین حق‌پناه، حمید افسری، کامیار محبوبیان، علی تهرانچی، سیاوش صلواتیان و محسن احمدوند برپا می‌شود. هر کدام از این افراد در حوزه فعالیت خود از چهره‌های شناخته بوده و تجربیات ارزنده‌ای در این زمینه دارند.

مدیر بخش نواوری و دانش‌بنیان قرآنی با اشاره به اینکه حضور در این گارگاه‌ها به دو صورت مجازی و حضوری است، بیان کرد: حضور فیزیکی در این کارگاه‌ها مستلزم مراجعه به نمایشگاه و حضور مجازی نیز از طریق مراجعه به نشانی https://eitaa.com/taharoshd و دریافت لینک جلسه خواهد بود.

میز خدمت، خدمتی برای قرآنیان

ساجدی در ادامه یکی دیگر از برنامه‌های بخش نوآوری و دانش‌بنیان قرآنی را راه‌اندازی میز خدمت با عنوان «نوآورشو» معرفی کرد و گفت: در این بخش فعالان حوزه نوآوری قرآنی می‌توانند خدمات متنوعی را دریافت کنند. تسهیل در ثبت، مشاوره، آموزش، شبکه‌سازی، توسعه بازار و ... از جمله خدمات قابل ارائه در این بخش است.

فراخوان بازدید ویژه از بخش ‌نوآوری

مدیر بخش نوآوری و دانش‌بنیان قرآنی نمایشگاه قرآن در بخش دیگری از این گفت‌وگو از اعلام فراخوان ویژه موسسات و فعالان قرآنی جهت بازدید ویژه از این بخش خبر داد و گفت: از جمله خدماتی که در قالب این بازدید ویژه برای موسسات و فعالان قرانی در نظر گرفته شده است می‌توان به شرکت دادن آنها در رویدادها و کارگاه‌های توانمندسازی، بازدید از مجموعه‌های پیشران در حوزه نوآوری و آشنایی با خدمات و تجربیات آنها، آشنایی با نوآوری‌های قرآنی، مشاوره اختصاصی و آشنایی اختصاصی با متاورس، تجربه وی‌آر، ای‌آر، هوش مصنوعی و... اشاره کرد.

وی تصریح کرد: عموم فعالان قرآنی و مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت می‌توانند از طریق مراجعه به نشانی https://survey.porsline.ir/s/3AzF3DZ برای بازدید ویژه از بخش نوآوری و دانش‌بنیان قرآنی اقدام کنند.

یادآور می‌شود در بخش نوآوری و دانش‌بنیان قرآنی غرفه‌های همچون مرکز نوآوری‌های دانش بنیان مهاد، خانه خلاق و نوآوری تبیان، تکیه، موسسه بالقرآن، موسسه دانش بنیان فقاهت، هنرهای خلاق رسانه‌ای صور، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور)، موسسه فرهنگی قرآن و عترت رصدگر عمق آسمان، مسک(باشگاه کنشگران قرآنی فضای مجازی)، مرکز رشد سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور(جهاد دانشگاهی)، سامانه‌های قرآنی آیات و حامیم، قرآن استور، بنیاد تعلیم و تربیت برهان، ازدواج مسجد بنیان، موسسه بین‌المللی دیده‌بان عدالت، نوآورشو، نجوم و فیزیک جهان هستی از نگاه قرآن و علم و مرکز نوآوری یهدین حضور دارند.

انتهای پیام
captcha