تجلیل حماس از حضور فلسطینیان در نبرد صیانت از هویت اسلامی مسجدالاقصی
کد خبر: 4135841
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱

تجلیل حماس از حضور فلسطینیان در نبرد صیانت از هویت اسلامی مسجدالاقصی

جنبش مقاومت اسلامي فلسطین(حماس) از حضور فلسطینیان در نبرد صیانت از هویت اسلامی مسجدالاقصی تجلیل کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «حازم قاسم»، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) تاکید کرد که عید سعید فطر امسال حامل یک پیام ویژه است؛ به ویژه اینکه فلسطینیان در ماه مبارک رمضان در تمامی میادین حضور خود را به نمایش گذاشتند و به مقابله با جنگ دینی دشمن صهیونیستی علیه شهر بیت‌المقدس برخاستند.

وی تصریح کرد که نبرد بر سر هویت مسجدالاقصی همچنان ادامه دارد و این نبرد تنها در صورت رقم خوردن آن به نفع ملت فلسطین و اثبات هویت عربی اسلامی فلسطینی مسجدالاقصی به پایان می‌رسد. 

با وجود موانع و محدودیت‌های اعمال‌شده توسط اشغالگران صهیونیست از ابتدای ماه رمضان، تعداد زیادی از فلسطینیان موفق شدند خود را برای حضور، اعتکاف و اقامه نماز به این مکان مقدس برسانند.

اداره اوقاف قدس در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعداد نمازگزاران مسجدالاقصی که با وجود محدودیت‌های اشغالگران برای اقامه نماز در این مکان مقدس حضور یافتند به بیش از 4 میلیون نفر رسیده است.

ده‌ها هزار نمازگزار فلسطینی نیز برای اقامه نماز مغرب و عشا و تراویح شب گذشته در مسجدالاقصی حضور پیدا کرده که تعداد آنها حدود 80 هزار نفر تخمین زده شده است.

برای ادامه حضور در مسجدالاقصی پس از ماه رمضان و همچنین حضور پرشور برای اقامه نماز عید فطر در این مکان مقدس فراخوان‌های متعددی داده شده است.

در همین رابطه، شیخ حسین ابو کویک، از رهبران جنبش حماس بر ضرورت ادامه حضور در مسجدالاقصی پس از ماه مبارک رمضان تأکید کرده تا از این مکان مقدس در برابر طرح‌های اشغالگران و شهرک‌نشینان حفاظت گردیده و حقانیت مسأله فلسطین مورد تاکید قرار گیرد.

ابو کویک افزود: اصرار مردم فلسطین بر حضور در مسجدالاقصی و اقامه نماز و اعتکاف در این مکان مقدس تأکیدی بر این مسأله است که این مسجد حقی اسلامی است و اشغالگران نمی‌توانند مسلمانان را از اعتکاف و حضور در آن منع کنند.

انتهای پیام
captcha