تبلیغ و ارتباطات باید با اهدافی اخلاق محور دنبال شود
کد خبر: 4138161
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶

تبلیغ و ارتباطات باید با اهدافی اخلاق محور دنبال شود

مشاور رئیس جمهور در امور اهل سنت با بیان اینکه در راه دین باید تبلیغ کرد، گفت: در نگاه دینی، تبلیغ و ارتباطات باید با اهدافی اخلاق محور دنبال شود و توصیه‌های فراوانی در آموزه‌های اسلامی وجود دارد که راه‌های رسیدن به این اهداف در اختیار انسان قرار گرفته است.

عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس جمهور در امور اهل سنت،

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا دکتر عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس جمهور در امور اهل سنت امروز، 12 اردیبهشت در همایش تجلیل از مدرسین برتر مدارس علوم دینی استان کردستان، ضمن تبریک هفته معلم، اظهار کرد: اولین معلم عالم خداوند بوده و بعد از آن پیامبراکرم(ص) و انبیا و اولیای خداوند هستند.

وی افزود: علمای که عالم و متعهد به دین باشند شهیدان زنده هستند که بین مردم راه‌گشایی کرده در واقع این افراد رهبران بشریت و چراغ هدایت برای انسان‌ها هستند.

مشاور رئیس جمهور در امور اهل سنت، بیان کرد: علما مظهر رحمت خداوند و وارث دین خدا هستند تا انسان‌ها را از شرک و ضلالت دور می‌کنند.

ماموستا کریمی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام دین تشخیص است، بیان کرد: حس مسئولیت‌پذیری قومی را باید در جامعه احیا کرد و این مهم در کشور بسیار ضعیف بوده است لذا مسئله دین عمومی است و همه مردم در قبال آن مسئول هستند.

وی با بیان اینکه در راه دین باید تبلیغ کرد، گفت: در نگاه دینی، تبلیغ و ارتباطات باید با اهدافی اخلاق محور دنبال شود و توصیه‌های فراوانی در آموزه‌های اسلامی وجود دارد که راه‌های رسیدن به این اهداف در اختیار انسان قرار گرفته است.

مشاور رئیس جمهور در امور اهل سنت، به حضور علما در صداو سیما اشاره کرد و گفت: صدا و سیما دانشگاهی جامع در همه خانه‌ها است لذا باید از حضور علما در شبکه‌های تلویزیونی استفاده کرد که عموم مردم از سخنان آن‌ها بهره‌مند شوند.

ماموستا کریمی به معیشت روحانیون اشاره و ذکر کرد: قبل از حل وضعیت مالی باید عزت و احترام علما را حفظ کرد و در کنار آن باید فکری اساسی در راستای مسکن روحانیون کرد چرا که ماموستاهایی با سن 60 سال در استان هستند که از نبود مسکن رنج می برند.

وی در پایان به موضوع حجاب پرداخت و یادآور شد: پوشش و حجاب یک امر فطری است که از دیرباز در بین بشر بوده، تاریخ حجاب به تاریخ انسان برمی‌گردد؛ لذا جوانان باید به این مهم بسیار توجه کنند چرا که حجاب اصل دین است.

انتهای پیام
captcha