بهره‌مندی از ظرفیت خیرین در زمینه حفظ قرآن
کد خبر: 4138263
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵

بهره‌مندی از ظرفیت خیرین در زمینه حفظ قرآن

بهره‌مندی از ظرفیت خیرین به ویژه خیرین مدرسه‌ساز در جلسه کارگروه طرح و برنامه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم به تصویب رسید.

استفاده از ظرفیت خیرین در زمینه حفظ قرآن

به گزارش ایکنا، بیست و نهمین جلسه کارگروه طرح و برنامه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم طی روزهای گذشته با حضور اعضای این کارگروه و به منظور تعیین تکلیف موضوع سامانه حفظ قرآن کریم برگزار شد.

در بخشی از این جلسه در خصوص اعلام برنامه‌ها به دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی مقرر شد برنامه‌های ملی ثابت که اجرای آنها به صورت سالانه ضرورت دارد در اولویت قرار گیرند. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برنامه‌هایی از قبیل تشویق حافظان، حمایت از مربیان و موسسات حفظ و همچنین برنامه‌های تولیدی که نیاز به استمرار دارند، اشاره کرد.

در این جلسه مقرر شد، برنامه‌های باقیمانده از سال 1401 که تأمین اعتبار نشده‌اند، به عنوان برنامه‌های اولویت‌دار برای سال 1402 بعد از تصویب در ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم به شورای توسعه فرهنگ قرآنی معرفی شوند.

استفاده از ظرفیت جامعه خیرین به‌ویژه خیرین مدرسه‌ساز بخش دیگری از مصوبات این جلسه بود. در این بخش مقرر شد، پیگیری‌هایی انجام شود تا سهم بکارگیری مربیان حفظ قرآن و محتوای فعالیت‌های قرآنی در هزینه‌های ساخت مدارس در نظر گرفته شود.

در بخش دیگری از این جلسه مقرر شد، عملکرد موسسات مطرح در زمینه حفظ قرآن با در نظر گرفتن هزینه‌ها، خروجی حافظان آنها و میزان مساعدت‌های اخذ شده از بودجه‌های حمایتی دولتی مورد بررسی قرار گرفته و گزارش راهبردی حاصل از آن در حمایت‌های آتی مبنای عمل قرار گیرد.

از دیگر مصوبات این جلسه تصمیم‌گیری در مورد مشخص شدن مسئول تأمین سرور سامانه حفظ قرآن و مسئول محتوایی تعیین و نحوه مدیریت آن بود. در این بخش مقرر شد، جلسه‌ای به میزبانی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با حضور نمایندگان فنی و مدیران دستگاه‌هایی همچون وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و ... برگزار و در آن جلسه در مورد این موضوع بحث شود.

یکی دیگر از مصوبات مهم این جلسه طراحی و پیگیری «مدل مردمی برای حمایت از موسسات و مراکز آموزش حفظ قرآن کریم» بود که مقرر شد پیگیری‌های لازم در این مورد صورت بگیرد.

انتهای پیام
captcha