پرونده‌های در مورد مسائل ملی و اجتماعی خارج از نوبت رسیدگی می‌شود
کد خبر: 4138490
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

پرونده‌های در مورد مسائل ملی و اجتماعی خارج از نوبت رسیدگی می‌شود

رئیس قوه قضائیه گفت: بعضی از پرونده در مورد مسائل ملی، اجتماعی و ... باید خارج از نوبت رسیدگی شود چراکه اگر در زمان مورد نظر رسیدگی نشود، مشکل آفرین خواهد بود.

غلامحسین محسن اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسن اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه امروز، ۱۴ اردیبهشت در دیدار مردمی گفت: مردم استان کردستان مردمی دلیر و سلحشور بوده که از ابتدای انقلاب تمام دشمنان نظام را ناامید کرده‌اند لذا باید به مردم رسیدگی شود.

وی با اشاره به مسائل بیان شده از سوی مردم در این نشست افزود: با توجه به اینکه بنده به عنوان نماینده یک قوه در جلسات حضور دارم لذا باید پیگیر مسائل و مشکلات مردم باشم.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: اگر با وضع موجود در استان بتوانیم مشکلات مردم را پیگیری کنیم کار اثرگذاری انجام داده‌ایم و باید با همدلی و مشورت بتوانیم به این امور بپردازیم.

وی افزود: مسئولان مشکلات را احصا و بعد با اولویت‌بندی پیگیر این مشکلات باشید. 

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای ادامه داد: بنده به عنوان رئیس قوه قضائیه هر اختیاری در جهت رفع مشکلات مردم دارم، به رئیس دادگستری استان تفویض می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید به یک اشتراک نظر در رفع مشکلات برسند، افزود: در مورد مسائل بیان شده در جلسه به صورت مصداقی دادگستری به رفع آن بپردازد و اگر در استان مرتفع نشد برای پیگیری به ما ارجاع داده شود.

وی یادآور شد: بعضی از پرونده در مورد مسائل ملی، اجتماعی و ... باید خارج از نوبت رسیدگی شود چراکه اگر در زمان مورد نظر رسیدگی نشود، مشکل آفرین خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این دیدار مردمی گفت: در آخرین توصیفات مقام معظم رهبری در مورد استان کردستان به حق مردم کردی در پشتیبانی از نیروهای مجاهد، همکاری با آنان، ایمان راسخ به اسلام، ارادت آنان به پیامبر اسلام و وفاداری آنان به جمهوری اسلامی اشاره شده که این ویژگی‌ها باید همواره در ارائه خدمات به مردم استان مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر توجه به منویات مقام معظم رهبری در این بخش افزود: قطعا مردم استان با این ویژگی‌ها شایسته بهترین‌ها هستند.

علی احسان فریدونی، نماینده اقشار مردم از جامعه مداحان با قرائتی شعری گفت: هنرمندان و ادبای کردستان از لحاظ فراوانی و کیفی در سطح کشور سرآمد و توانمند هستند.

وی افزود: بخش قابل توجهی از این هنرمندان استان در بخش معیشتی و بیمه‌ای در مذیقه بوده و هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.

مقیمی، عضو بنیاد ملی نخبگان و نماینده خانواده شهدا گفت: قوانینی که باید در مورد خانواده شهدا اجرا شود متأسفانه به حاشیه رانده شده است اما تعلل و غفلت در خور شأن خانواده‌های شهدا نیست.

وی با تأکید بر اجرای قوانین در مورد جامعه ایثارگری، افزود: در اجرای احکام یک شعبه ویژه برای خانواده شهدا اختصاص یابد تا مشکلات این قشر مورد توجه قرار گیرد. 

مقیمی یادآور شد: جبر جمهوری اسلامی قوه قضائیه است لذا اگر کوتاهی در این بخش باشد جا برای مفسدان باز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha