روحانیون خود را به علم، حلم و تقوا مجهز کنند
کد خبر: 4138519
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸

روحانیون خود را به علم، حلم و تقوا مجهز کنند

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز روحانیون خود را به علم، حلم و تقوا مجهز کنند چراکه براساس یک رفتار ما ممکن است مردم به نظام بدبین شوند.

غلامحسین محسن اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسن اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در دیدار با علما و ائمه جمعه و جماعت استان کردستان گفت: در این سفر نگاه بنده به استان کردستان به طور کامل تغییر کرده است، چراکه نفس مراجعه و حضور بین مردم دارای مزیت‌های ویژه‌ای بوده است.

وی با تأکید بر اینکه شورا افتا باید با حساسیت خاصی استفتائات را مورد بررسی قرار دهند، افزود: فتوای شورا افتا می‌تواند روند یک پرونده را تغییر دهد لذا شورا باید نیازمندی‌ها و امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار داشته باشند.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: امروز بسیاری از مسائل اگر با صلح و سازش انجام شود پر خیر و برکت‌تر خواهد بود و این امر به نفع مردم است.

وی افزود: از بین طلاب، علما و روحانیون هر تعداد بتوانیم به عنوان صلح یار در دستگاه قضا جذب کنیم استقبال خواهیم کرد چراکه آثار و برکات صلح و سازش از رسیدگی به پرونده در دستگاه قضا اثرگذارتر خواهد بود.

حجت‌الاسلام اژه‌ای با اشاره به آثار منفی قصاص در جامعه افزود: آثار منفی قصاص زندگی فردی و اجتماعی خانواده فرد مجرم را نیز تحت تأثیر می‌گذارد لذا صلح یاران تمام تلاش خود را به کار گیرند تا پرونده‌ها منجر به سازش شوند.

وی با اشاره به رعایت حسن اخلاق و رفتار در دستگاه قضا گفت: نسل سوم و چهارم بیانات زیادی را از ما شنیده و امروز انتظار عمل به این امور را دارند.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: دشمنان امروز با توجه به اینکه روحانیت را عامل تحقق نیافتن اهداف خود می‌دانند هم ترور فیزیکی و ترور شخصیتی روحانیون را در اولویت خود قرار داده و روز به روز بیشتر بر جامعه روحانیون متمرکز می‌شوند.

وی ادامه داد: در این راستا امروز روحانیون خود را به علم، حلم و تقوا مجهز کنند چراکه براساس یک رفتار ما ممکن است مردم به نظام بدبین شوند.

حجت‌الاسلام اژه‌ای با اشاره به اینکه ما باید بیش از پیش به تقوا و پرهیزکاری توجه کنیم، افزود: هر روز باید نسبت به شبهات تحقیق، مطالعه و جستجو کنیم تا بتوانیم جواب شبهات ایجاد شده برای جوانان را بدهیم.

وی در ادامه گفت: اگر عملکرد ما باعث ایجاد فاصله بین جوانان و دین شود، بسیار آسیب‌زاست.

رئیس قوه قضائیه افزود: امروز شیطان و شیطان صفتان تلاش دارند بین روحانیون ایجاد شقاق و تفرقه کنند لذا باید هوشیارتر و آگاه‌تر از گذشته گام برداریم.

وی یادآور شد: تلاش کنیم که نفوذی‌ها بین مردم، شیعه و سنی، علما و روحانیون و صفوف مختلف جامعه اختلاف ایجاد نکرده و بیشترین بهره را از این امر نبرند.

انتهای پیام
captcha