بازارچه‌های مرزی کردستان رونق گیرد
کد خبر: 4138533
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵

بازارچه‌های مرزی کردستان رونق گیرد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: در استان کردستان برای رفع مشکلات مردم باید بازارچه‌های مرزی رونق گرفته و تجارت در آن‌ها به ویژه در بانه و مریوان رونق گیرد تا مشکلات مردم به ویژه مرزنشینان مرتفع شود.

عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: نیروهای نظامی و امنیتی و سربازان امام زمان در اغتشاشات اخیر دوران سختی را با موفقیت پشت سر گذاشتند و مردم نیز در این بخش همراه بودند.

وی افزود: در سال گذشته در سفر رئیس جمهور بخشی از مشکلات مردم استان مرتفع شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: کردستان یک استان ویژه‌ای به لحاظ قومیتی، مذهبی و سیاسی و امنیتی است و اکثر هجمه رسانه‌ای و گروهک‌ها به این استان است.

وی ادامه داد: مردم استان کردستان با ۸۲ درصد تسنن و ۱۸ درصد اهل تشیع هستند که همواره با اتحاد و همبستگی مردم در کنار هم قرار گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام پورذهبی اظهار کرد: در استان کردستان برای رفع مشکلات مردم باید بازارچه‌های مرزی رونق گرفته و تجارت در آن ها به ویژه در بانه و مریوان رونق گیرد تا مشکلات مرزنشینان مرتفع شود.

وی با اعلام اینکه یکی از پنج معضل کشور حاشیه‌نشینی بوده است، افزود: استان کردستان دارای ۵۹ منطقه حاشیه‌ای بوده است که این مناطق باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

حجت‌الاسلام پوردهبی کمبود پرواز فرودگاه سنندج را یکی دیگر از مشکلات استان دانست و افزود: هفته‌ای یک پرواز به تهران در استان برقرار می‌شود که این برای مردم به ویژه بیماران مشکلاتی را به وجود آورده است که باید مورد عنایت مسئولان قرار گیرد.

وی در پایان بازسازی ساختمان دادگستری و کمبود نیروی انسانی در این بخش را از مشکلات دستگاه قضا عنوان کرد و یادآور شد: رفع این امور باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha