هدف‌گذاری ثبت‌نام میلیونی در جشنواره قرآنی بسیج
کد خبر: 4145420
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
حجت‌الاسلام لیمویی خبر داد:

هدف‌گذاری ثبت‌نام میلیونی در جشنواره قرآنی بسیج

رئیس دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه تا کنون 25 هزار نفر در جشنواره سراسری قرآن و عترت بسیج ثبت‌نام کرده است، گفت: هدف‌گذاری ما مشارکت یک میلیون نفر تا پایان زمان ثبت‌نام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا لیمویی، رئیس دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا لیمویی، رئیس دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به شروع ثبت‌نام سی‌اُمین دوره جشنواره قرآن و عترت بسیج کشور از 20 اردیبهشت‌ماه گفت: از زمان شروع ثبت‌نام تا کنون بیش از 25 هزار نفر با مراجعه به سامانه جشنواره فرایند ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از چهار هزار مسجد در سامانه مسابقات ثبت شده است، افزود: افراد متقاضی حضور در جشنواره قرآنی بسیج پس از مراجعه به سامانه ثبت‌نام و پس از وارد کردن نام استان و شهرستان محل سکونت، فهرست مساجد آن شهر برای مخاطب باز می‌شود تا نزدیک‌ترین مسجد به محل زندگی خود را انتخاب کرده و مسابقات خود را در آنجا برگزار کنند.

لیمویی گفت: بعد از پایان مرحله حوزه‌ای در تیرماه و قبل از ماه محرم یک جشن سراسری با حضور عزیزانی که در مسابقات و آزمون‌ها ثبت‌نام کرده‌اند ‌در تمامی شهرستان‌ها برگزار می‌شود تا در آن جشن از همه برگزیدگان این مرحله تجلیل شود. 

وی با تأکید بر اینکه جشنواره قرآنی بسیج در سه بخش فردی، خانوادگی و گروهی برگزار می‌شود، بیان کرد: تا کنون استقبال خوبی نسبت به بخش خانوادگی به عمل آمده و تا چند روز گذشته بیش از هزار خانواده برای حضور در این بخش از مسابقات ثبت نام کرده‌اند.

رئیس دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: هدف‌گذاری ما در این دوره از مسابقات رسیدن به یک میلیون ثبت‌نام کننده است و این موضوع را دنبال خواهیم کرد تا به آن دست یابیم.

یادآور می‌شود ثبت‌نام سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج از ۲۰ اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا ۲۰ تیرماه سال جاری ادامه خواهد داشت. متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه quranbsj.ir فرایند ثبت نام خود را انجام دهند. 

سی‌‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج از مقدماتی تا نهایی در پنج مرحله برگزار می‌شود و شامل مرحله بین مساجد و پایگاه‌ها (حوزه‌ای)، مرحله شهرستانی یا ناحیه‌ای، مرحله استانی، مرحله ارزیابی کشوری یا نیمه‌نهایی و مرحله کشوری یا نهایی است.

بر اساس بازه زمانی که از سوی برگزارکنندگان این مسابقات اعلام شده است، مرحله اول این رویداد بلافاصله بعد از پایان زمان ثبت‌نام شروع می‌شود. زمان برگزاری این مرحله از ۲۰ تیر تا ۲۰ مردادماه در سراسر کشور خواهد بود.  

همچنین دومین مرحله یا مرحله شهرستانی(ناحیه‌ای) شامل مسابقات بین‌ نواحی است که طی بازه زمانی ۲۰ مردادماه تا ۲۵ شهریورماه برگزار می‌شود.

مرحله استانی سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج کشور نیز از ۲۵ شهریورماه سال جاری در استان‌ها آغاز می‌شود و تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد. پس از آن نوبت به مرحله ارزیابی اولیه راه‌یافتگان به مرحله کشوری خواهد رسید، این مرحله که معادل مرحله نیمه‌نهایی در مسابقات دیگر است، از بیستم مهرماه شروع شده و تا ۱۵ آبان ادامه دارد.  

انتهای پیام
captcha