استقبال 273 هزار نفر از مسابقات قرآن بسیج
کد خبر: 4155545
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
به فاصله دو هفته تا پایان ثبت‌نام منتشر شد

استقبال 273 هزار نفر از مسابقات قرآن بسیج

میزان استقبال از سی‌اُمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج به فاصله بیش از دو هفته تا پایان مرحله ثبت‌نام، به بیش از 273 هزار نفر رسیده و استان مازندران با ثبت حدود 50 هزار نفر رتبه اول را در بین استان‌ها به خود اختصاص داده است.

استقبال 273 هزار نفر از مسابقات قرآن بسیج + آمار تمام استان‌ها

به گزارش ایکنا، سی‌اُمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج که این روزها مرحله ثبت‌نام و مخاطب‌یابی را پشت سر می‌گذارد، در حال جابجا کردن رکوردهای قابل توجهی از حیث جذب مخاطب و تعداد ثبت‌نام‌کنندگان است. 

در این رقابت‌ که ثبت‌نام آن از بیستم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و پس از یک دور تمدید تا دهم مردادماه ادامه خواهد داشت، آخرین آمار از سوی دبیرخانه اعلام شد و بر اساس آن تا 25 تیرماه بیش از 273 هزار نفر با مراجعه به سامانه quranbsj.ir فرایند ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند.

علاوه بر این آمار،‌ در برخی مناطق کشور با توجه به محدودیت‌های زیرساختی و دسترسی محدود به اینترنت، فرایند ثبت‌نام به صورت دستی صورت گرفته و هنور آمار این نوع ثبت‌نام با متقاضیان سامانه‌ای تجمیع نشده است، چه بسا با اضافه کردن آن آمار از 300 هزار نفر فراتر رود.

مسابقات قرآن با توجه به تخصصی بودن، معمولاً با تعداد معدودی از مخاطبان همراه می‌شود و استقبال از آن اندک است ولی این رویداد در حال ثبت یک رکورد است. این موضوع به استثناء مسابقات قرآن دانش‌آموزی است که گاهی ارقام بسیار بالایی از ثبت‌نام دانش‌آموزان در آن اعلام می‌شود. 

در آخرین آماری که مسئولان دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین از میزان استقبال از مسابقات به تاریخ 18 تیرماه اعلام کرده بودند، میزان ثبت‌نام حدود 163 هزار نفر اعلام شده و مازندران با ثبت‌نام از 32 هزار نفر بیشترین میزان را در بین تمامی استان‌ها به خود اختصاص داده بود.

این ارقام با گذشت یک هفته از آخرین به‌روزرسانی تغییرات محسوسی کرده و آمار نهایی ثبت‌نام تا کنون به بیش از 273 هزار نفر رسیده و استان مازندران با نزدیک شدن به ثبت‌نام 50 هزار نفر همچنان در بین استان‌ها رتبه اول را دارد.

سیستان و بلوچستان که در آخرین آمار با 15 هزار ثبت‌نام‌کننده رتبه سوم را داشت، تعداد مخاطبان مسابقات را به 32 هزار نفر رسانده و بعد از مازندران بیشترین جذب را به این مسابقات داشته است. سومین استان با بیشترین مخاطب نیز استان فارس با 28 هزار ثبت‌نام‌کننده است. 

استان‌های ایلام و گلستان که از ابتدای شروع ثبت‌نام کمترین میزان استقبال را داشته‌اند، همچنان جایگاه خود را حفظ کرده‌اند. این دو استان به ترتیب 275 و 656 نفر را تا 25 تیرماه جذب مسابقات کرده‌اند.

سی‌اُمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت بسیج امسال از مرحله مقدماتی تا نهایی در پنج مرحله «بین مساجد و پایگاه‌ها یا حوزه‌ای»، «شهرستانی یا ناحیه‌ای»، «استانی»، «ارزیابی کشوری یا نیمه‌نهایی» و مرحله «کشوری یا نهایی» برگزار می‌شود. 

بر اساس بازه زمانی که از سوی برگزارکنندگان این مسابقات اعلام شده است، مرحله اول این رویداد بلافاصله بعد از پایان زمان ثبت‌نام شروع می‌شود. زمان برگزاری این مرحله از نیمه‌های مردادماه در سراسر کشور خواهد بود.

سال گذشته و در بیست و نهمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت بسیج میزان مشارکت با رشدی پنج برابری همراه بوده و به بیش از ۱۲۰ هزار نفر رسید.

مسئولان برگزاری جشنواره قرآن و عترت بسیج پیش‌تر از هدف‌گذاری ثبت‌نام یک میلیون نفر در سی‌اُمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت بسیج خبر داده‌اند. این مسابقات در بخش‌های فردی، خانوادگی، گروهی و ایده‌پردازی برگزار می‌شود. 

مسابقات قرآن بسیج مسابقات قرآن بسیج

 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha