طرح آموزش حفظ جزء 30 قرآن با حمایت خیرین اجرا شد
کد خبر: 4147050
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

طرح آموزش حفظ جزء 30 قرآن با حمایت خیرین اجرا شد

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت سیستان و بلوچستان از آغاز ثبت‌نام ترم تابستانه خبر داد و گفت: طرح حفظ جزء سی‌ام در سطح استان با حمایت خیرین اجرا شد.

مهدی پورموسوی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت سیستان و بلوچستان

مهدی پورموسوی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: ثبت‌نام دوره‌های تابستانه ویژه تمام مقاطع سنی در رشته‌های مختلف آموزش عمومی و تخصصی قرآن، چون فصیح‌خوانی، ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی، آشنایی با فنون تلاوت قرآن، ترتیل‌خوانی، حفظ ترتیبی و موضوعی (به صورت حضوری و غیر حضوری)، حفظ جزء سی‌ام قرآن و مفاهیم قرآن در کنار سایر دوره‌های هنری و آموزشی مؤسسات و دوره‌های تربیت مربی قرآنی آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان حدود ۸۰ مؤسسه ثبت‌ شده داریم که برخی از آن‌ها غیر فعال، برخی نیمه فعال و برخی دیگر نیز نیازمند تمدید برنامه فعالیت هستند، افزود: اتحادیه با همراهی خیرین طرح حفظ جزء سی‌ام قرآن را در سطح استان اجرا کرده است. همچنین برگزاری دوره‌های بازآموزی مربیان قرآن کریم (که نخستین دوره آن در دهه فجر سال گذشته برگزار شد)، مجدد کلید خورد و آغاز شد.

پورموسوی افزود: این دوره بازآموزی با هدف ارتقای مهارت‌های آموزشی و بهبود کیفیت آموزشی و بهره‌مندی از شیوه‌های نوین و روزآمد برگزار می‌شود که روند فراخوان ثبت‌نام قطعی آن متعاقبا اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی درباره مراحل راه‌اندازی مرکز تخصصی نیکوکاری قرآنی گفت: نخستین مرکز خیریه نیکوکاری (در امور معیشتی، اشتغال، مسکن، سلامت و ...) سال‌ها پیش از شیوع کرونا در یکی از مؤسسات سطح استان با عنوان مؤسسه فجرآفرین، راه‌اندازی شد و تا کنون فعالیت‌های خیرخواهانه‌ای را با همراهی خیرین در سطح استان و برای افراد کم‌برخوردار و نیازمند حمایت، انجام داده است. با ابلاغ اتحادیه کشوری برای راه‌اندازی مرکز تخصصی نیکوکاری قرآنی (صرف امور قرآنی در بستر آموزش‌های عمومی و تخصصی، تجهیز مراکز قرآنی و ...) و همراهی کمیته امداد امام خمینی (ره) در این جریان، اسامی پنج نفر با تأیید هیئت مدیره برای اعضای هیئت اجرایی این مرکز نیکوکاری اعلام شد تا مراحل نهایی‌سازی آن انجام شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت سیستان و بلوچستان در پایان درباره روند صدور مجوز متقاضیان جدید‌التأسیس مؤسسات قرآنی گفت: روند صدور مجوز و پروانه فعالیت را برای متقاضیان جدید‌التأسیس براساس تمایل اخذ از ارشاد یا تبلیغات اسلامی، توضیح می‌دهیم و پس از انجام روند‌های اداری و اجرای و مصاحبه در سطح استان و اخذ تأئیدیه‌های استانی، سپس متقاضیان اقدام به بارگذاری مدارک در سامانه‌های مربوطه می‌شوند، اما روند صدور به کُندی در حال پیش‌روی است.

انتهای پیام
captcha